Η επαναφορά από τον κ. Πασχάλη Ευθυμιάδη του θέματος των κινδύνων που ελλοχεύουν για τους αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ η δικάβαλη αστυνόμευση, προκάλεσε
αντιδράσεις. Ανασύρουμε από τα σχόλια κείμενο κριτικής προσέγγισης αλλά και ανάλυσης του φαινομένου, με συντάκτη τον συστηματικό αναγνώστη του bloko.gr που υπογράφει ως nemesis.
Και η τοποθέτηση του ως αντίλογος, παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον.
"Δεν απάντησα στο προηγούμενο σχόλιο του κ Ευθυμιάδη, όχι από φόβο για την συγκεκαλυμμένη απειλή του περί συκοφάντησης αλλά γιατί ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφέρει άποψη και να την εκφράζει. Αυτή είναι η βάση και το απαραίτητο συστατικό της δημοκρατίας μας. Θα δώσω όμως την δική μου άποψη στο θέμα γιατί θεωρώ επιεικώς απαράδεκτο να χρησιμοποιεί κάποιος τον πόνο δυο οικογενειών, και την ταλαιπωρία που υφίστανται κατά την απονομή της δικαιοσύνης για να εξαπολύσει επίθεση απέναντι σε μια υπηρεσία που την έχει αγαπήσει ο κόσμος και έχει αποδείξει πλέον την αξία της.
Καταρχάς για το ηθικό του θέματος δεν με πείθει ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για την ασφάλεια μου από εμένα, απλά βρίσκει μια αφορμή για να περάσει το θέμα που πραγματικά τον ενδιαφέρει και που είναι η μετάλλαξη της ΔΙ.ΑΣ. σε Ζ.
Είναι λογικό ότι μια μοτοσυκλέτα με δύο αναβάτες δεν έχει την ευελιξία που έχει κάποια άλλη που έχει μόνο τον οδηγό. Οι μοτοσυκλέτες όμως είναι ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΕΣ να φέρουν και συνεπιβάτη, κάτι που είναι προφανές από το ότι στην παραγωγή η συντριπτική πλειοψηφία των μηχανών έχουν θέση και αναβατήρες ΚΑΙ για συνεπιβάτη. Θα συμφωνήσουμε όμως ότι η πολιτική οδήγηση (αλλά και η αγωνιστική) ελάχιστες ομοιότητες έχει με την αστυνομική.
Δεν αναφέρει (έντεχνα) ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σημάτων που διαχειρίζεται η ομάδα, ΔΕΝ οδηγούνται σε εποχούμενη καταδίωξη. Και σε όλα αυτά τα σήματα η ύπαρξη 4 αστυνομικών αντί για 2 έχει καταλυτική σημασία στην εξέλιξη ενός ελέγχου ή μιας επέμβασης αφού δίνει την δυνατότητα να διαμοιραστούν ρόλοι, να υπάρχει αλληλοκάλυψη και να διαχειριστεί η πρώτη ομάδα περισσότερο από ένα ελεγχόμενους με αριθμητικό πλεονέκτημα.
Ο βασικός σκοπός κάθε αστυνομικής περιπόλου δεν είναι η καταδίωξη. Είναι η περιπολία κι εκεί η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. με το δικάβαλο έχει συντριπτικά πλεονεκτήματα αφού όπως είναι λογικό:
Α) 4 ζευγάρια μάτια (και μάλιστα δυο που δεν είναι απασχολημένα με την οδήγηση) έχουν καλύτερες πιθανότητες να εντοπίσουν μια ύποπτη κίνηση από 2.
Β) Ο συνεπιβάτης έχει την άνεση να δει σε βάθος κάθετα στενά και παράδρομους.
Γ) Ο συνεπιβάτης είναι ταυτόχρονα και διαβιβαστής και μπορεί να δίνει εικόνα στο κέντρο χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από την περιπολία.
Ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα.
Μια ομάδα 4 αστυνομικών που μπορεί και να εναλλάσσετε λόγο Ημερήσιων Αναπαύσεων, αδειών κτλ είναι πολύ πιο δύσκολο να ανεχθεί διαφθορά και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά αφού ακόμα κι αν κάποιος είχε σκέψεις για κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να "πείσει" και να κάνει συνένοχους άλλους τρεις και όχι ένα ακόμα συνάδελφο (πόσο μάλλον αν είναι νεότερος ή κατώτερος του).
Άλλωστε αν ακολουθήσουμε τον συλλογισμό του κ. Ευθυμιάδη, τότε θα πρέπει να καταργήσουμε εντελώς την δίκυκλη αστυνόμευση αφού ακόμα και το μονοκάβαλο είναι σαφώς πιο επικίνδυνο.. από την περιπολία με αυτοκίνητο.
Τέλος για να μην νομίζουμε ότι είναι μια Ελληνική, παγκόσμια πρωτοτυπία, ορίστε και ορισμένες φωτογραφίες από δικάβαλη δίκυκλη αστυνόμευση σε άλλες χώρες όπως πχ. Βραζιλία και Τουρκία (όπου λειτουργούσε και πριν την δική μας μια παρόμοια υπηρεσία με την επωνυμία Yunuslar)
.
αντιδράσεις. Ανασύρουμε από τα σχόλια κείμενο κριτικής προσέγγισης αλλά και ανάλυσης του φαινομένου, με συντάκτη τον συστηματικό αναγνώστη του bloko.gr που υπογράφει ως nemesis.
Και η τοποθέτηση του ως αντίλογος, παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον.
"Δεν απάντησα στο προηγούμενο σχόλιο του κ Ευθυμιάδη, όχι από φόβο για την συγκεκαλυμμένη απειλή του περί συκοφάντησης αλλά γιατί ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφέρει άποψη και να την εκφράζει. Αυτή είναι η βάση και το απαραίτητο συστατικό της δημοκρατίας μας. Θα δώσω όμως την δική μου άποψη στο θέμα γιατί θεωρώ επιεικώς απαράδεκτο να χρησιμοποιεί κάποιος τον πόνο δυο οικογενειών, και την ταλαιπωρία που υφίστανται κατά την απονομή της δικαιοσύνης για να εξαπολύσει επίθεση απέναντι σε μια υπηρεσία που την έχει αγαπήσει ο κόσμος και έχει αποδείξει πλέον την αξία της.
Καταρχάς για το ηθικό του θέματος δεν με πείθει ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για την ασφάλεια μου από εμένα, απλά βρίσκει μια αφορμή για να περάσει το θέμα που πραγματικά τον ενδιαφέρει και που είναι η μετάλλαξη της ΔΙ.ΑΣ. σε Ζ.
Είναι λογικό ότι μια μοτοσυκλέτα με δύο αναβάτες δεν έχει την ευελιξία που έχει κάποια άλλη που έχει μόνο τον οδηγό. Οι μοτοσυκλέτες όμως είναι ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΕΣ να φέρουν και συνεπιβάτη, κάτι που είναι προφανές από το ότι στην παραγωγή η συντριπτική πλειοψηφία των μηχανών έχουν θέση και αναβατήρες ΚΑΙ για συνεπιβάτη. Θα συμφωνήσουμε όμως ότι η πολιτική οδήγηση (αλλά και η αγωνιστική) ελάχιστες ομοιότητες έχει με την αστυνομική.
Δεν αναφέρει (έντεχνα) ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σημάτων που διαχειρίζεται η ομάδα, ΔΕΝ οδηγούνται σε εποχούμενη καταδίωξη. Και σε όλα αυτά τα σήματα η ύπαρξη 4 αστυνομικών αντί για 2 έχει καταλυτική σημασία στην εξέλιξη ενός ελέγχου ή μιας επέμβασης αφού δίνει την δυνατότητα να διαμοιραστούν ρόλοι, να υπάρχει αλληλοκάλυψη και να διαχειριστεί η πρώτη ομάδα περισσότερο από ένα ελεγχόμενους με αριθμητικό πλεονέκτημα.
Ο βασικός σκοπός κάθε αστυνομικής περιπόλου δεν είναι η καταδίωξη. Είναι η περιπολία κι εκεί η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. με το δικάβαλο έχει συντριπτικά πλεονεκτήματα αφού όπως είναι λογικό:
Α) 4 ζευγάρια μάτια (και μάλιστα δυο που δεν είναι απασχολημένα με την οδήγηση) έχουν καλύτερες πιθανότητες να εντοπίσουν μια ύποπτη κίνηση από 2.
Β) Ο συνεπιβάτης έχει την άνεση να δει σε βάθος κάθετα στενά και παράδρομους.
Γ) Ο συνεπιβάτης είναι ταυτόχρονα και διαβιβαστής και μπορεί να δίνει εικόνα στο κέντρο χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από την περιπολία.
Ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα.
Μια ομάδα 4 αστυνομικών που μπορεί και να εναλλάσσετε λόγο Ημερήσιων Αναπαύσεων, αδειών κτλ είναι πολύ πιο δύσκολο να ανεχθεί διαφθορά και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά αφού ακόμα κι αν κάποιος είχε σκέψεις για κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να "πείσει" και να κάνει συνένοχους άλλους τρεις και όχι ένα ακόμα συνάδελφο (πόσο μάλλον αν είναι νεότερος ή κατώτερος του).
Άλλωστε αν ακολουθήσουμε τον συλλογισμό του κ. Ευθυμιάδη, τότε θα πρέπει να καταργήσουμε εντελώς την δίκυκλη αστυνόμευση αφού ακόμα και το μονοκάβαλο είναι σαφώς πιο επικίνδυνο.. από την περιπολία με αυτοκίνητο.
Τέλος για να μην νομίζουμε ότι είναι μια Ελληνική, παγκόσμια πρωτοτυπία, ορίστε και ορισμένες φωτογραφίες από δικάβαλη δίκυκλη αστυνόμευση σε άλλες χώρες όπως πχ. Βραζιλία και Τουρκία (όπου λειτουργούσε και πριν την δική μας μια παρόμοια υπηρεσία με την επωνυμία Yunuslar)
.
0 Σχόλια