Πριν από λίγους μόνο μήνες και συγκεκριμένα στις 22 Οκτωβρίου του 2016, γράφαμε στο bloko.gr για τον αδελφό κορυφαίου υπουργού της κυβέρνησης που κυκλοφορεί με αυτοκίνητο το οποίο έχει
βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας, ενώ σε άσχετο χρόνο μέσα στην χρονική περίοδο που μεσολάβησε, δημοσιοποιήσαμε σε μορφή ερωτήματος πληροφορίες ότι συγγενικά πρόσωπα κορυφαίου υπουργού της κυβέρνησης, διαθέτει τρεις ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται γύρω από το μεταναστευτικό.
Όλως συμπτωματικά, πρόκειται για το ίδιο και το αυτό προσωπο.
Πιστεύαμε πως μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος για τις πινακίδες κυκλοφορίας, θα υπήρχε διαφοροποίηση στην πρόκληση και στην αλαζονεία. Φευ όμως. Διαπιστώθηκε με αφορμή μάλιστα την αποστολή ευχαριστήριας επιστολής στον κορυφαίο υπουργό που συγκατοικεί με τον αδελφό του, ότι το όχημα εξακολουθεί να φέρει τις ίδιες πινακίδες.
Και πως το διαπιστώσαμε; Μέσα από μια ευτράπελη πολυσχιδή εμπλοκή αστυνομικών.
Ο κορυφαίος υπουργός έγινε προ ημερών αποδέκτης ευχαριστήριας επιστολής από νεοπροχθέντα στο βαθμό του ταξίαρχο ευνοούμενο του, με διευθυνση παράληπτη όχι το γραφείο, αλλά την κατοικία του. Η σύζυγος του υπουργού βλέποντας το φάκελο και εκτιμώντας ότι είναι παγιδευμένος με εκρηκτικά ή με άνθρακα, κάλεσε τους πυροτεχνουργούς της ΕΛΑΣ προκειμένου να παραλάβουν το φάκελο και να τον ... αφοπλίσουν, για να διαπιστώσουν ότι δεν εμπεριείχε καμία απειλή αλλά μόνο μελίρρυτες ευχαριστίες.
Και ρωτάμε. Μπορεί και οι πινακίδες και οι ΜΚΟ να είναι νόμιμες. Είναι όμως ηθικό;
Διαβάστε το κείμενο καταγγελίας που αναρτήσαμε τον περασμένο Οκτώβριο.
Ενώ η κυβέρνηση με ποικίλες φοροεπιδρομές που έχουν ως στόχο το αυτοκίνητο και την ακίνητη περιουσία ψαλιδίζει το εισόδημα του μισθωτού, ο αδελφός κορυφαίου υπουργού δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα.
Στη φωτογραφία που παρουσιάζει το bloko.gr, απαθανατίζεται το αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του με βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας. Η ... "παρεκτροπή" διαπιστώθηκε όταν έγινε προ ημερών διάρρηξη στο όχημα κι ενημερώθηκε η αστυνομία. Όταν κάποια στιγμή υποβλήθηκε το ερώτημα για τις πινακίδες και στο όνομα ποιας εταιρείας με έδρα στη γειτονική χώρα έχουν εκδοθεί και αν υπάρχουν όλα τα νόμιμα παραστατικά, η σύζυγος του ιδιοκτήτη δήλωσε άγνοια, αλλά ταυτόχρονα εξέφρασε την επιθυμία το γεγονός της διάρρηξης του ΙΧ να ... μην καταγραφεί!!!
Και το ερώτημα που ανακύπτει είναι, ακόμη κι εάν έχουν ακολουθηθεί όλες οι νομιμοφανείς διαδικασίες ώστε να καθιστούν νομότυπη την τοποθέτηση βουλγαρικών πινακίδων κυκλοφορίας, είναι και ηθικό;
Όπως είναι γνωστό για ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, στη Βουλγαρία ο ιδιοκτήτης πληρώνει λιγότερα από 200 ευρώ το έτος, ενώ στην Ελλάδα –για τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας– 5.000 ευρώ. Προσθέστε και το όφελος από τα ασφάλιστρα, τα οποία στη Βουλγαρία είναι υποπολλαπλάσια της Ελλάδας, και βλέπετε το προφανώς μεγάλο δέλεαρ για τους Έλληνες να βγάλουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας και να «φορέσουν» βουλγαρικές.
Παραθέτουμε επίσης δημοσιεύματα του Τύπου για την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών το 2014 για τους όρους και τις προϋποθέσεις κυκλοφορίας στην Ελλάδα ΙΧ με βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Η εγκύκλιος ορίζει:
Δικαιολογητικά
Για την απόδειξη της ιδιότητας του δικαιούχου προσώπου κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις διατάξεις της περίπτωσης ι) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 της αριθμ. Δ. 247/13/6.4.1988 απόφασης Υπουργού Οικονομικών, όπως έχει κυρωθεί με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του Ν. 1839/1989 και ισχύει, προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα κατά περίπτωση δικαιολογητικά:
α) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη έγγραφη σύμβαση εργασίας με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και στην οποία αναφέρονται οι όροι της σύμβασης εργασίας, προκειμένου για μισθωτούς εργαζόμενους ή
β) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη συμφωνία μη μισθωτού εργαζόμενου με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και περιγράφει την επαγγελματική του σχέση ή συνεργασία του με την εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
i) Στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την έδρα της εταιρείας και την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητά της στο άλλο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη.
ii) Βεβαιώσεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα του άλλου κράτους μέλους, στον οποίο υπάγεται ο εργαζόμενος, καθώς και του οικείου ασφαλιστικού φορέα στην Ελλάδα αντίστοιχα, εφόσον υπάρχει.
¡ii) Φορολογικές δηλώσεις που έχει υποβάλει ο ελεγχόμενος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη η εταιρεία, η οποία του έχει παραχωρήσει το επιβατικό όχημα.
Αρμόδιες αρχές
Αρμόδια για τη διαπίστωση της τήρησης των προϋποθέσεων της περίπτωσης ι) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 της αριθμ. Δ. 247/13/6.4.1988 απόφασης Υπουργού Οικονομικών, όπως έχει κυρωθεί με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του Ν. 1839/1989 και ισχύει και υποβολής των δικαιολογητικών του άρθρου 3 της παρούσας είναι η κατά περίπτωση τελωνειακή αρχή.
Υπενθυμίζεται ότι τα Ι.Χ. με βουλγάρικες πινακίδες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, ενώ και οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες φέρονται να λειτουργούν στη Βουλγαρία αυξήθηκαν από 6.000 το 2012 σε περίπου 9.000 το 2013. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του ΣΔΟΕ, οι περισσότερες από αυτές είναι εικονικές και δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από το ελληνικό δαιμόνιο «όχημα», ώστε οι ιδιοκτήτες τους να κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού γλιτώνοντας φόρο πολυτελείας, τεκμήρια, τέλη και ελληνικά ασφάλιστρα.
.
βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας, ενώ σε άσχετο χρόνο μέσα στην χρονική περίοδο που μεσολάβησε, δημοσιοποιήσαμε σε μορφή ερωτήματος πληροφορίες ότι συγγενικά πρόσωπα κορυφαίου υπουργού της κυβέρνησης, διαθέτει τρεις ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται γύρω από το μεταναστευτικό.
Όλως συμπτωματικά, πρόκειται για το ίδιο και το αυτό προσωπο.
Πιστεύαμε πως μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος για τις πινακίδες κυκλοφορίας, θα υπήρχε διαφοροποίηση στην πρόκληση και στην αλαζονεία. Φευ όμως. Διαπιστώθηκε με αφορμή μάλιστα την αποστολή ευχαριστήριας επιστολής στον κορυφαίο υπουργό που συγκατοικεί με τον αδελφό του, ότι το όχημα εξακολουθεί να φέρει τις ίδιες πινακίδες.
Και πως το διαπιστώσαμε; Μέσα από μια ευτράπελη πολυσχιδή εμπλοκή αστυνομικών.
Ο κορυφαίος υπουργός έγινε προ ημερών αποδέκτης ευχαριστήριας επιστολής από νεοπροχθέντα στο βαθμό του ταξίαρχο ευνοούμενο του, με διευθυνση παράληπτη όχι το γραφείο, αλλά την κατοικία του. Η σύζυγος του υπουργού βλέποντας το φάκελο και εκτιμώντας ότι είναι παγιδευμένος με εκρηκτικά ή με άνθρακα, κάλεσε τους πυροτεχνουργούς της ΕΛΑΣ προκειμένου να παραλάβουν το φάκελο και να τον ... αφοπλίσουν, για να διαπιστώσουν ότι δεν εμπεριείχε καμία απειλή αλλά μόνο μελίρρυτες ευχαριστίες.
Και ρωτάμε. Μπορεί και οι πινακίδες και οι ΜΚΟ να είναι νόμιμες. Είναι όμως ηθικό;
Διαβάστε το κείμενο καταγγελίας που αναρτήσαμε τον περασμένο Οκτώβριο.
Ενώ η κυβέρνηση με ποικίλες φοροεπιδρομές που έχουν ως στόχο το αυτοκίνητο και την ακίνητη περιουσία ψαλιδίζει το εισόδημα του μισθωτού, ο αδελφός κορυφαίου υπουργού δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα.
Στη φωτογραφία που παρουσιάζει το bloko.gr, απαθανατίζεται το αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του με βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας. Η ... "παρεκτροπή" διαπιστώθηκε όταν έγινε προ ημερών διάρρηξη στο όχημα κι ενημερώθηκε η αστυνομία. Όταν κάποια στιγμή υποβλήθηκε το ερώτημα για τις πινακίδες και στο όνομα ποιας εταιρείας με έδρα στη γειτονική χώρα έχουν εκδοθεί και αν υπάρχουν όλα τα νόμιμα παραστατικά, η σύζυγος του ιδιοκτήτη δήλωσε άγνοια, αλλά ταυτόχρονα εξέφρασε την επιθυμία το γεγονός της διάρρηξης του ΙΧ να ... μην καταγραφεί!!!
Και το ερώτημα που ανακύπτει είναι, ακόμη κι εάν έχουν ακολουθηθεί όλες οι νομιμοφανείς διαδικασίες ώστε να καθιστούν νομότυπη την τοποθέτηση βουλγαρικών πινακίδων κυκλοφορίας, είναι και ηθικό;
Όπως είναι γνωστό για ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, στη Βουλγαρία ο ιδιοκτήτης πληρώνει λιγότερα από 200 ευρώ το έτος, ενώ στην Ελλάδα –για τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας– 5.000 ευρώ. Προσθέστε και το όφελος από τα ασφάλιστρα, τα οποία στη Βουλγαρία είναι υποπολλαπλάσια της Ελλάδας, και βλέπετε το προφανώς μεγάλο δέλεαρ για τους Έλληνες να βγάλουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας και να «φορέσουν» βουλγαρικές.
Παραθέτουμε επίσης δημοσιεύματα του Τύπου για την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών το 2014 για τους όρους και τις προϋποθέσεις κυκλοφορίας στην Ελλάδα ΙΧ με βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Η εγκύκλιος ορίζει:
Δικαιολογητικά
Για την απόδειξη της ιδιότητας του δικαιούχου προσώπου κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις διατάξεις της περίπτωσης ι) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 της αριθμ. Δ. 247/13/6.4.1988 απόφασης Υπουργού Οικονομικών, όπως έχει κυρωθεί με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του Ν. 1839/1989 και ισχύει, προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα κατά περίπτωση δικαιολογητικά:
α) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη έγγραφη σύμβαση εργασίας με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και στην οποία αναφέρονται οι όροι της σύμβασης εργασίας, προκειμένου για μισθωτούς εργαζόμενους ή
β) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη συμφωνία μη μισθωτού εργαζόμενου με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και περιγράφει την επαγγελματική του σχέση ή συνεργασία του με την εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
i) Στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την έδρα της εταιρείας και την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητά της στο άλλο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη.
ii) Βεβαιώσεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα του άλλου κράτους μέλους, στον οποίο υπάγεται ο εργαζόμενος, καθώς και του οικείου ασφαλιστικού φορέα στην Ελλάδα αντίστοιχα, εφόσον υπάρχει.
¡ii) Φορολογικές δηλώσεις που έχει υποβάλει ο ελεγχόμενος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη η εταιρεία, η οποία του έχει παραχωρήσει το επιβατικό όχημα.
Αρμόδιες αρχές
Αρμόδια για τη διαπίστωση της τήρησης των προϋποθέσεων της περίπτωσης ι) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 της αριθμ. Δ. 247/13/6.4.1988 απόφασης Υπουργού Οικονομικών, όπως έχει κυρωθεί με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του Ν. 1839/1989 και ισχύει και υποβολής των δικαιολογητικών του άρθρου 3 της παρούσας είναι η κατά περίπτωση τελωνειακή αρχή.
Υπενθυμίζεται ότι τα Ι.Χ. με βουλγάρικες πινακίδες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, ενώ και οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες φέρονται να λειτουργούν στη Βουλγαρία αυξήθηκαν από 6.000 το 2012 σε περίπου 9.000 το 2013. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του ΣΔΟΕ, οι περισσότερες από αυτές είναι εικονικές και δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από το ελληνικό δαιμόνιο «όχημα», ώστε οι ιδιοκτήτες τους να κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού γλιτώνοντας φόρο πολυτελείας, τεκμήρια, τέλη και ελληνικά ασφάλιστρα.
.
0 Σχόλια