"… εμβόλισε την μοτοσυκλέτα στην οποία επέβαινε ο υπαρχιφύλακας Γ……. ρίχνοντάς τον κάτω. Η μοτοσυκλέτα σφηνώθηκε κάτω από το αυτοκίνητο αλλά ο οδηγός συνέχισε την πορεία του για να πατήσει τον Γ….., ο οποίος βρισκόταν στο οδόστρωμα, με προφανή σκοπό να τον σκοτώσει για να ξεφύγει. Ταυτόχρονα στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου βρισκόταν και ο Φ……. (αστυνομικός) κατά του οποίου κινήθηκε επίσης με σκοπό να τον παρασύρει και αυτόν για τον ίδιο λόγο", αναφέρει στην κατάθεσή του ο 25χρονος υπαστυνόμος "αλλαγάρχης" της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Δυτικής Αττικής, που ενεπλάκη στην καταδίωξη και κατηγορείται για τον θανάσιμο τραυματισμό του 20χρονου στο Πέραμα.
Στις καταθέσεις
τους και τα υπόλοιπα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας ΔΙ.ΑΣ. δίνουν την δική τους εκδοχή για τα όσα συνέβησαν στην
καταδίωξη και την κατάληξή της με το θανατηφόρο αποτέλεσμα.
Την ίδια ώρα το "σπασμένο τηλέφωνο" των
επικοινωνιών κατά τη διάρκεια της καταδίωξης ανάμεσα στους αστυνομικούς της
ομάδας ΔΙ.ΑΣ. και το κέντρο επιχειρήσεων είναι αντικείμενο του πειθαρχικού
ελέγχου που γίνεται παράλληλα με την επιχειρησιακή αξιολόγηση του περιστατικού.
Χαρακτηριστικό αυτής της ασυνεννοησίας είναι το γεγονός
ότι ο αξιωματικός που βρισκόταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων, ένα κρίσιμο χρονικό
διάστημα για την έκβαση της καταδίωξης, βρισκόταν στην τουαλέτα, χωρίς να έχει
αντικατασταθεί, και όταν επέστρεψε άκουγε τους αστυνομικούς της ΔΙ.ΑΣ. να
διαβιβάζουν για "εμβολισμούς και πυροβολισμούς".
Την ίδια ώρα "μυστήριο" καλύπτει την παρουσία ενός
ασημί ή κυπαρισσί SCODA OCTAVIA, όταν κατά τη διάρκεια της καταδίωξης στην Λ.
Αθηνών, προσπέρασε τους μοτοσυκλετιστές της ΔΙ.ΑΣ. και το όχημα των υπόπτων,
και μπήκε μπροστά του με σκοπό να ανακόψει την πορεία του. Όταν το όχημα των
υπόπτων έστριψε στη Λ. Σχιστού, εκείνο συνέχισε την πορεία του προς Ελευσίνα.
"… πρόλαβε να με τραβήξει"
"Βλέποντας τη πορεία του HYUNDAI πήδηξα από την μηχανή
και έτρεξα να πάρω κάλυψη. Γύρισα και είδα το HYUNDAI να χτυπάει και στην
κυριολεξία να ‘καβαλάει’ τη μηχανή που οδηγούσε ο οδηγός μου, ο οποίος εκείνη
τη στιγμή σερνόταν για να αποφύγει να τον πατήσει το αυτοκίνητο. Εγώ εκείνη τη
στιγμή βλέποντας αυτό το πράγμα, έβγαλα το όπλο μου και έριξα τρεις φορές προς
το αυτοκίνητο" λέει ο συνοδός του αστυνομικού που κινδύνευσε περισσότερο
από την θανατηφόρο πορεία του οχήματος των υπόπτων.
Άλλος αστυνομικός που βρέθηκε μπροστά στην επικίνδυνη πορεία
του λευκού αυτοκινήτου καταθέτει: "Έτσι λοιπόν όταν έκανε όπισθεν, ο
συνοδός μου πήδηξε από τη μηχανή και εγώ προσπάθησα να κάνω κάποια βήματα προς
τα πίσω με τη μηχανή για να αποφύγω την σύγκρουση αλλά δεν τα κατάφερα. Χτύπησε
την μηχανή που οδηγούσα, με έριξε στο οδόστρωμα και η μηχανή έπεσε πάνω μου και
με πλάκωσε. Το όχημα συνέχισε να έρχεται προς τα πάνω μου με σκοπό να με
εξουδετερώσει αλλά ευτυχώς ο συνοδός μου, σύρθηκε και πρόλαβε να με τραβήξει
για να με πάρει από το σημείο λίγο πριν με χτυπήσει το αμάξι".
"Προσπάθησε να φύγει κάνοντας αναστροφή αλλά δεν
μπορούσε γιατί τον εμπόδιζε μια μηχανή που είχε σφηνωθεί μπροστά από το όχημα.
Το όχημα δηλαδή είχε πατήσει τη μηχανή και για αυτό δυσκολευόταν να περάσει από
πάνω. Μάλιστα πιστεύω αυτός ήταν ο λόγος που ο συνάδελφος σώθηκε, αφού βρήκε
την ευκαιρία να συρθεί ουσιαστικά και να απομακρυνθεί από το μπροστινό μέρος
του αμαξιού", καταθέτει ένας τρίτος εμπλεκόμενος αστυνομικός.
"Πατούσε
φρένο για να πέσουμε πάνω του"
"Όταν μπήκαμε και εμείς στην Λ. Αθηνών ενσωματωθήκαμε
με τις υπόλοιπες ομάδες και ήμασταν συνολικά 5 μηχανές. Θέλω να σας πω πως καθ’
όλη τη διάρκεια που το ακολουθούσαμε, το λευκό HYUNDAI πήγαινε με πάρα πολύ
μεγάλη ταχύτητα και εκτελούσε πολύ επικίνδυνους ελιγμούς.
Επίσης αρκετές φορές προσπάθησε να μας εμβολίσει για να
σταματήσουμε να τον ακολουθούμε" αναφέρει αστυφύλακας για τα όσα
διαδραματίζονταν κατά τη διάρκεια της καταδίωξης, ενώ ένας άλλος σημειώνει:
"… όση ώρα το ακολουθούσαμε διαρκώς προσπαθούσε είτε να μας αποφύγει με
απότομους ελιγμούς είτε να μας κάνει να πέσουμε πάνω του πατώντας απότομα
φρένο".
Το "σπασμένο τηλέφωνο"
Η ασυνεννοησία που προκύπτει στις επικοινωνίες των
αστυνομικών της ΔΙ.ΑΣ. με το κέντρο επιχειρήσεων είναι αντικείμενο του
πειθαρχικού ελέγχου που γίνεται παράλληλα με την επιχειρησιακή αξιολόγηση του περιστατικού. Από τα πρώτα
στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Πειραιάς,
εντοπίζουν το ύποπτο όχημα στου Ρέντη. Ακολουθεί καταδίωξη στη Λ. Θηβών με το
όχημα να αναπτύσσει ταχύτητα 120-140 χιλιομέτρων και να περνά κόκκινους
σηματοδότες.
Το κέντρο
διαβιβάζει να σταματήσει
η καταδίωξη λόγω επικινδυνότητας με τον επικεφαλής αναφέρει "ΕΛΗΦΘΗ",
και η καταδίωξη να σταματά στο Αιγάλεω. Λίγο αργότερα Αστυνομικοί των
ομάδων ΔΙ.ΑΣ. Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, εντοπίζουν το ύποπτο όχημα που μέσω της
Ιεράς Οδού, και Θηβών στρίβει αριστερά στη Λ. Αθηνών. Διαβιβάζουν στο κέντρο
επιχειρήσεων ότι το καταδιώκουν. Οι τουλάχιστον δύο εντολές για διακοπή της
καταδίωξης δεν ακούγονται είτε εξαιτίας της ταχύτητας και των κρανών που
φορούσαν, είτε εξαιτίας προβλημάτων ασύρματης επικοινωνίας.
Να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ο
αξιωματικός στο Κέντρο Επιχειρήσεων, βρισκόταν στην τουαλέτα, χωρίς να έχει
αντικατασταθεί, και όταν επέστρεψε άκουσε τις διαβιβάσεις για εμβολισμό και
πυροβολισμούς. Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει πολιτική εντολή ή εντολή της
φυσικής ηγεσίας να διακόπτονται ή να μην εκτελούνται καταδιώξεις αλλά αυτό είναι
πρωτοβουλία των αξιωματικών του Κέντρου Επιχειρήσεων ανάλογα με την
επικινδυνότητά τους.
Παναγιώτης Σπυρόπουλος
0 Σχόλια