Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Νικόλαος Μπλάνης: Η Αστυνομική Ακαδημία ως τόπος «εξορίας» των μη αρεστών αξιωματικών και τα λοιπά παράδοξα


Δημοσιεύουμε κείμενο τού Αντιστρατήγου ε.α, Νικολάου Μπλάνη: 1. Είδαμε τις ανακοινώσεις για το «ξήλωμα» της ηγεσίας της Άμεσης Δράσης, ο διοικητής της οποίας μετακινείται στην Αστυνομική Ακαδημία.  Ταυτόχρονα μεταξύ των εξαγγελιών του υπουργού  ήταν και αυτή…. « για την Αναβάθμιση της Αστυνομικής Ακαδημίας και της παρεχόμενης εκπαίδευσης... Στόχος μία αστυνομία φιλική στον πολίτη, που σέβεται την δημοκρατική νομιμότητα και είναι άτεγκτη και αποτελεσματική απέναντι στο έγκλημα, την αστυνομία του 21ου αιώνα».

 

              2. Δεν θα σχολιάσουμε  τη  διακήρυξη του στόχου… «για αστυνομία αποτελεσματική, φιλική στον πολίτη και αστυνομία του 21ου αιώνα». Έχει καταντήσει το σλόγκαν και το ανέκδοτο των τελευταίων 20-30 ετών. Αν ανατρέξουμε στις δηλώσεις, τόσο της αστυνομικής  όσο και της πολιτικής ηγεσίας, θα βρούμε σχεδόν τα ίδια  «έπεα πτερόεντα» να επαναλαμβάνονται!!! Απαιτείται επομένως έργο, η υλοποίηση του οποίου να ανατίθεται στα πλέον κατάλληλα πρόσωπα.

             3.  Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα και γίνεται «ανέκδοτο». Κάθε φορά που υπάρχουν ζόρια, ακούμε βαρύγδουπες εξαγγελίες για αναδιάρθρωση και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ας θυμηθούμε τις εξαγγελίες για την ίδρυση του…«ελληνικού F.B.I.» (τώρα ακούσαμε για καταδιώξεις  με …γαλλικό μοντέλο)  και την  αποτυχημένη νομοθετική παρέμβαση του ν.4249/2014 με τις πλέον άστοχες, ανεδαφικές και τουλάχιστον αμφιλεγόμενες διατάξεις για την οργάνωση και την Αστυνομική Ακαδημία. Εξάλλου  πρόσφατα είδαμε και την… «ανωτατοποίηση» της Σχολής Αστυφυλάκων, δηλ. την  αύξηση του χρόνου φοίτησης από πέντε  σε  έξι εξάμηνα. Εκτός των άλλων αποτελεί  σχήμα οξύμωρο και παράδοξο το να εξαγγέλλεται η αναβάθμιση της Σχολής τη στιγμή που ουσιαστικά  «καταργείται» η κατάταξη μέσω των Πανελληνίων και η φοίτηση-εκπαίδευση των υποψηφίων αστυνομικών σε αυτή!!! Το να προσλαμβάνεις αστυνομικούς χωρίς αστυνομική εκπαίδευση, συνιστά μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία και αποδεικνύει το τεράστιο έλλειμμα οράματος και στρατηγικής!!!

          4. Αυτό λοιπόν που προέχει είναι η αναβάθμιση του ουσιαστικού περιεχομένου των σπουδών, που δεν μπορεί να είναι μόνο τυπική (με νομοθετικές προβλέψεις,  προβολές μέσω του τύπου κ.λ.π.) αλλά και ουσιαστική. Αυτό σημαίνει υιοθέτηση νέων πρακτικών που αποδεδειγμένα μπορούν να συμβάλουν στην παραγωγή αστυνομικών, οι οποίοι θα έχουν "μάθει τη δουλειά" μέσα στις σχολές  και θα έχουν κατανοήσει τις πραγματικές διαστάσεις του αστυνομικού έργου, ώστε να το ασκήσουν με αποτελεσματικότητα. 

 

          5. Για την υλοποίηση όμως ενός ουσιαστικού προγράμματος εκπαίδευσης απαιτείται και το κατάλληλο προσωπικό. Σε όλες τις Αστυνομικές Ακαδημίες του κόσμου επιλέγονται και υπηρετούν οι καλύτεροι αξιωματικοί. Εδώ βλέπουμε να θεωρείται η Αστυνομική Ακαδημία ως χώρος τοποθέτησης και προσωρινής… «στάθμευσης» των μη αρεστών, δηλ. ως ένα είδος τόπου δυσμένειας  και  «εξορίας», ενόψει της αποστρατείας  στις επόμενες κρίσεις. Η διαδικασία και νοοτροπία αυτή (σε συνδυασμό με τον ατελέσφορο-παράδοξο  αποκλεισμό από το διδακτικό προσωπικό έμπειρων και ειδικών γνώσεων συνταξιούχων-απόστρατων, που αποτελούν «δεξαμενές σκέψης»),  οδηγεί  σίγουρα στην ουσιαστική υποβάθμιση της εκπαίδευσης.

 

         6. Κατά συνέπεια, αυτό που οφείλει να κάνει ο υπουργός  και η αστυνομική ηγεσία  είναι να τερματίσει την ως άνω λογική και πρακτική.   Να επιλέγονται  και να τοποθετούνται  οι πλέον άριστοι στην Αστυνομική Ακαδημία και στις Σχολές αυτής και ακόμη να προτείνουν την άρση της  απαγόρευσης της μερικής απασχόλησης  των απόστρατων (που επίσης αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία)  ως διδακτικού προσωπικού!!! Οι κούφιες εξαγγελίες και η μη αξιοποίηση του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού συνιστά την συνταγή της σίγουρης αποτυχίας. Και το επόμενο φιάσκο είναι ορατό,  γιατί … «με κλούβια αυγά δεν βγάζεις  πουλιά»!!!









Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αμάν στρατηγός πράγμα να γράφει τέτοια για στρατηγούς!!! Τι άλλο θα δούμε!!!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Στρατηγέ καταρχήν συγγνώμη που σχολιάζω ως ανώνυμος. Προέρχομαι από σχολή Αξιωματικών και έχω αποφοιτήσει πριν από αρκετά χρόνια. Δεν έχω υπόψιν τι γίνεται τώρα μέσα στη σχολή. Η δική μου πάντως εμπειρία ήταν κάκιστη. Εσώκλειστη τετραετής φοίτηση χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Δηλαδή αυτοί που δεν μπήκαν εσώκλειστοι είναι χειρότεροι αξιωματικοί από αυτούς που μπήκαν; Ευτυχώς νομίζω τώρα καταργήθηκε. Επίσης καθημερινό πρόγραμμα εκπαίδευσης (που λέει ο λόγος) από τις 06.00. Πείτε μου ποιος φοιτητής ξυπνάει στις 06.00 και μπορεί να πάει να παρακολουθήσει οποιοδήποτε μάθημα χωρίς να νυστάζει. Ακόμη, στη σχολή δεν μαθαίνεις ούτε πως να παίρνεις μια μήνυση ούτε πως να κάνεις ένα γνήσιο υπογραφής. Για να λέμε ότι είμαστε πανεπιστήμιο έχουν γεμίσει το πρόγραμμα σπουδών με χίλια δυο άχρηστα πράγματα. Η πρόταση μου; Τουλάχιστον ένας χρόνος (για να μην πω δύο) πρακτική εκπαίδευση όπως και στη σχολή αστυφυλάκων και συγκεκριμένα με το μοναδικό καθήκον βοηθού αξιωματικού Υπηρεσίας σε κεντρικά τμήματα της Αττικής. Δε χρειάζονται καλοί αξιωματικοί στις σχολές τι να σε μάθουν πώς να χαιρετάς και πως να βαράς προσοχή; Οι καλοί αξιωματικοί καλώς είναι εκεί που πρέπει να αντιμετωπίζουν το έγκλημα. Η σχολή θέλει καλούς καθηγητές και επαναπροσδιορισμό του προγράμματος σπουδών μόνο με τα απολύτως αναγκαία μαθήματα που θα αποτελούν εφόδια για την υπηρεσία μετά την έξοδο από τη σχολή.