Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Π.Ο.Ε.Σ.:Ενίσχυση Παραγωγικών Σχολών ΕΔ




Οι πρόσφατες εξαγγελίες του ΥΠΕΘΑ για την αναβάθμιση των στρατιωτικών σχολών έχουν προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων, οι οποίες εσφαλμένα στοχεύουν κατά βάση στην πρόθεση για άνιση ενίσχυση του μισθού των σπουδαστών των ΑΣΣΥ σε σχέση με τα ΑΣΕΙ. Ωστόσο, όπως τεκμηριώνει η ΠΟΕΣ, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ενέργεια αυτή δεν έγινε τυχαία και αυτό αποδεικνύεται από πλήθος άλλων, παράλληλων γεγονότων, τα οποία παραθέτει και ερμηνεύει.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις, στο πλαίσιο της αναγκαιότητας για διακλαδικότητα, κάτι που διαρκώς υπενθυμίζεται από το ΥΠΕΘΑ, τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι τέτοια που, όντως, θα οδηγήσουν σε μια εντελώς διαφορετική δομή των ΕΔ, όπως εξάλλου προαναγγέλλεται και στη παρουσίαση για τις Σχολές. Η δομή αυτή, μάλλον δύσκολα θα συνεχίσει να συμπεριλαμβάνει παραγωγικές σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), οι οποίες ήδη από το νόμο 5110 υποβαθμίστηκαν σε αντιδιαστολή με τα ΑΣΕΙ, κάτι που προφανώς θα φέρει από το παράθυρο ως μια ακόμα αναγκαιότητα το Σώμα Υπαξιωματικών. Εξάλλου, γιατί να αναβαθμιστούν (όπως εξαγγέλθηκε κατόπιν αντιδράσεων) σχολές που πρώτα υποβαθμίστηκαν; Παράλληλα, και για τις Σχολές Αξιωματικών διαφαίνεται ότι θα υπάρχουν κι άλλες εκπλήξεις, όχι απαραίτητα ευχάριστες.



Σε κάθε περίπτωση, η ΠΟΕΣ σχολιάζει με έμφαση ότι, όταν οι παραιτήσεις έχουν επεκταθεί στο σύνολο των προελεύσεων και των ετών υπηρεσίας, αρχής γενομένης από τις στρατιωτικές σχολές, αυτό υποδηλώνει ότι τα μέτρα στήριξης που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα έχουν αποτύχει. Υπό αυτή την έννοια, προβλέπει την αποτυχία και της συγκεκριμένης δέσμης μέτρων, διότι αυτά αδυνατούν να καταπολεμήσουν την καρδιά του προβλήματος, που δεν είναι άλλη από τις συνολικές συνθήκες που επικρατούν στις ΕΔ, οι οποίες εξωτερικεύουν διαρκώς μια τοξικότητα και απαξίωση του προσωπικού.

Σε κάθε περίπτωση οι συνδικαλιστές ξεκαθαρίζουν ότι είναι προφανές ότι απαιτούνται μέτρα, πιθανώς και εκτός δυνατοτήτων του ΥΠΕΘΑ, τα οποία εφόσον ζητηθούν από την Ηγεσία, προτίθενται να τα στηρίξουν. Παράλληλα προτείνουν (υπενθυμίζουν) τα μέτρα που απαιτούνται για τη συνολική αναβάθμιση, κατ' αρχάς των ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ.



Το έγγραφο της ΠΟΕΣ:



ΘΕΜΑ: Ενίσχυση Παραγωγικών Σχολών ΕΔ

ΣΧΕΤ.: α. Ν. 4472/2017 (ΦΕΚ Α΄ 74, «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του ν. 4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο»)

β. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 744/2020 έγγραφό μας

γ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 995/2021 έγγραφό μας

δ. Φ. 900α/3199/17937/16.9.2021/ΥΕΘΑ

ε. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1265/2021 έγγραφό μας

στ. Φ. 900α/1003/18917/4.8.2023/ΥΕΘΑ

ζ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1444/2023 έγγραφό μας

η. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1499/2023 έγγραφό μας

θ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 533/2024 έγγραφό μας

ι. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 535/2024 έγγραφό μας

ια. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 849/2024 έγγραφό μας

ιβ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1090/2024 έγγραφό μας

Κύριε Υπουργέ.

Ελάχιστα μετά τη δημοσίευση του τελευταίου εγγράφου μας για το μείζον πρόβλημα που έχει παγιωθεί στις παραγωγικές σχολές των ΕΔ το οποίο ναρκοθετεί τη συνολική ύπαρξή τους, πληροφορηθήκαμε μια δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκε μετά τη συνάντησή σας με τον Υπουργό Παιδείας. Παρά τις προσπάθειες να παρουσιαστούν τα μέτρα ως αποφασιστική τομή για να αναχαιτίσει το πρόβλημα, η προσεκτική ανάλυσή τους δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, ως προς το ότι πρόκειται για εξαγγελίες απλώς για να εξαγγελθεί κάτι. Και μόνο το γεγονός ότι μόλις λίγα 24ωρα μετά αποκαλύφθηκε ότι έχει ήδη παραιτηθεί το 1/4 των φετινών εισακτέων στη ΣΣΕ και το 1/3 της ΣΜΥ, δίνει την ιδιαίτερα πειστική απάντησή του.

Κατ’ αρχάς, από την παρουσίαση που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΘΑ προκαλεί ιδιαίτερα δυσμενή εντύπωση η σχεδόν πλήρης απουσία κάθε αναφοράς στις ΑΣΣΥ. Για την ακρίβεια, αν εξαιρέσουμε την άκρως προσβλητική αναφορά στο διπλασιασμό του μισθού, όταν ο αντίστοιχος των ΑΣΕΙ θα τετραπλασιαστεί (σελ.6), σε ένα ακόμα σημείο αναφέρεται μια γενική αναβάθμιση στις αίθουσες διδασκαλίας, το εστιατόριο και τα μαγειρεία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (σελ.7). Αντ’ αυτού ρητή αναφορά σε ΑΣΕΙ γίνεται συνολικά δώδεκα φορές (σελ.1,2,6,7,8), δίχως να προσμετρώνται οι δραστηριότητες που αφορούν αποκλειστικά αυτά (πχ φοίτηση στη Σχολή Πολέμου, διδακτορικοί τίτλοι κλπ). Άραγε πρόκειται για «απλή» παράλειψη ή για προσεκτικό σχεδιασμό;

Στη σύντομη παρουσίαση του ΥΠΕΘΑ:
Δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά για αναβάθμιση των ΑΣΣΥ, οι οποίες προφανώς θα εξακολουθήσουν να λογίζονται ΙΕΚ.
Η δυσανάλογη, προσβλητική και υποβαθμιστική αύξηση του μισθού σε σχέση με τα ΑΣΕΙ αποτελεί ευθεία παρότρυνση να αποφεύγονται από τους ενδιαφερόμενους νέους και νέες.
Ως απόρροια του ν.5110/2024, όλες οι αναφορές που γίνονται για εξειδίκευση, έρευνα, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι σπουδών αφορούν μόνο τους αποφοίτους ΑΣΕΙ.
Διασύνδεση με ΑΕΙ προβλέπεται μόνο για τα ΑΣΕΙ.
Τα ΑΣΕΙ ενισχύονται με 19,7 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ, καθώς και από δωρεές, οι οποίες προφανώς υπολογίζεται ότι πρέπει να ανέλθουν σε 18,1 εκ. ευρώ, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Αν οι δωρεές δεν πιάσουν το αναμενόμενο όριο, προφανώς θα μείνουν πίσω οι προγραμματιζόμενες ενέργειες. Εν ολίγοις, η αναβάθμιση κάποιων εγκαταστάσεων της ΣΜΥ δεν είναι βέβαιες.
Ακόμα και τα μνημόνια συνεργασίας με Πανεπιστήμια αφορούν μόνο τους αποφοίτους ΑΣΕΙ και ειδικώς τους Υπαξιωματικούς, εφόσον οι τελευταίοι κατέχουν προπτυχιακό τίτλο σπουδών ΑΕΙ μιας και υπό άλλες συνθήκες δεν φαίνεται να πληρούν τις προϋποθέσεις.

Εντούτοις, το σημείο που θεωρούμε το πιο σημαντικό είναι αυτό της ανάγκης και καλύτερη ενημέρωση, όπου οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν ήταν το πεδίο όπου εντοπίστηκε ο «ένοχος» για την αποστροφή μιας ολόκληρης γενιάς προς τις ΕΔ. Διερωτόμαστε:
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για το μισθολόγιο πείνας, ή θα αρκεστούν για το τι ΘΑ λάβουν κάποτε στο μέλλον και πόσα χρόνια υπομονή ΘΑ πρέπει να κάνουν ακόμα;
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν ότι μόλις ονομαστούν μόνιμα στελέχη, θα είναι άνευ καθηκόντων, με προορισμό να καλύπτουν κάθε κενό του κρατικού μηχανισμού;
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για τις ιδιαίτερα δυσμενείς εργασιακές συνθήκες που θα αντιμετωπίζουν καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους;
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για το γεγονός ότι, ως ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, θα μπορούν να συνταξοδοτηθούν εφόσον πληρούν συνδυαστικά τις προϋποθέσεις του 62ου έτους ηλικίας και των 40 ετών εργασίας, που δυνητικά μπορούν να φτάσουν τα 44; Ειρήσθω εν παρόδω, θα ενημερωθούν για την επικείμενη αλλαγή που προγραμματίζεται ώστε τα 35+5 έτη υπηρεσίας να γίνουν πραγματικά 40 ή για το σύνολο των άλλων επικείμενων «μεταρρυθμίσεων»;
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για το γεγονός ότι η Υπηρεσία δεν τηρεί τα προβλεπόμενα περί την προστασία της Υγείας και της Ασφάλειας των εργαζομένων και σε περίπτωση πρόκλησης βλάβης, κατά βάση «φταίει ο εργαζόμενος» και πλέον τα προβλήματα υγείας λειτουργούν τιμωρητικά και οδηγούν σε απόλυση;
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για το γεγονός ότι, οι ΕΔ είναι ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον, όπου ενδημεί η αδικία και αυθαιρεσία ακόμα και σε μείζονα θεσμικά πλαίσια, όπου συμπιέζονται διαρκώς ακόμα και μείζονα, συνταγματικώς κατοχυρωμένα ανθρώπινα δικαιώματα;
Οι υποψήφιοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για το γεγονός ότι οι αυξήσεις που εξαγγείλατε διατηρούν με προσβλητικό τρόπο τις αρχαιότερες στρατιωτικές σχολές με χαμηλότερους μισθούς από τις σχολές των ΣΑ;
Ειδικώς οι υποψήφιοι υπαξιωματικοί θα ενημερωθούν για το γεγονός ότι θα εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του συστήματος πανελλαδικών εξετάσεων και θα εξέλθουν ως απόφοιτοι μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ανωτέρας, κατά τα λοιπά), έχοντας μόνο ένα πτυχίο ΙΕΚ, με κανένα ουσιαστικό επαγγελματικό και ακαδημαϊκό δικαίωμα, κάτι που εξάλλου διασφάλισε και ο νόμος 5110/2024;

Κύριε Υπουργέ

Το ερώτημα που δεν θα χρειαστεί να θέσουμε στο πλαίσιο της ενημέρωσης των νέων παιδιών, είναι το αν θα συνομιλήσουν με παραιτηθέντες στρατιωτικούς. Το κάνουν ήδη, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπου η πικρία των παραιτηθέντων διαχέεται ως «γνώση προς συμμόρφωση». Οι νέες και οι νέοι προφανώς και δεν περιμένουν από την Πολιτεία να τους «ενημερώσει» επιλεκτικά και καλλωπισμένα ως προς το τι θα βρουν στις ΕΔ: μαθαίνουν τα πάντα για το τι πραγματικά ισχύει σε πραγματικό χρόνο, από τους θιγόμενους.

Από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις είχαμε 460 κενές θέσεις στις στρατιωτικές σχολές. Εξ αυτών, οι 230 αφορούσαν τη ΣΣΕ και οι 148 τη ΣΜΥ. Στο πρόγραμμα που παρουσιάσατε, περιέργως αποδεικνύεται ότι το ΥΠΕΘΑ ενδιαφέρεται μόνο για την κάλυψη των 230. Διαπιστώνουμε ότι, εσφαλμένα, οι περισσότεροι έχουν εστιάσει στη μισή αύξηση του μισθού των σπουδαστών των ΑΣΣΥ. Η πραγματικότητα είναι ότι υφίσταται μια ολόκληρη δέσμη μέτρων που αφήνει εκτός νυμφώνος τις ΑΣΣΥ. Διερωτόμαστε για δεύτερη φορά: πρόκειται για «απλή» παράλειψη ή για προσεκτικό σχεδιασμό;

Το σύνολο των εξαγγελιών προκαλεί έντονους προβληματισμούς, ιδίως εφόσον συνδυαστεί με όσα έχουν θεσμοθετηθεί προσφάτων (ν.5110) και όσα αποφεύγονται συστηματικά (μέτρα για τις ΑΣΣΥ). Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι στην «Ατζέντα 2030» υπάρχει και μια κρυφή πτυχή που δεν είναι καθόλου νέα. Η πτυχή αυτή ονομάζεται «Σώμα Υπαξιωματικών», μια παλαιά «λύση» προφανώς για όλα τα προβλήματα των ΕΔ και κυρίως τη μείωση της πυραμίδας και του μισθολογικού κόστους.

Η υποβάθμιση των ΑΣΣΥ που έλαβε χώρα με το ν.5110/2024 σε συνδυασμό με την προσβλητική και δυσμενή εξαγγελία της μισής αύξησης στο μισθό των σπουδαστών, υποδηλώνει λουκέτο στα ΑΣΣΥ σε βάθος χρόνου. Οι εξαγγελίες που ακολούθησαν περί δήθεν αναβάθμισης σε άγνωστο, δεύτερο χρόνο, δεν πείθουν κανένα. Ποιος υποβαθμίζει τις μισές στρατιωτικές σχολές για να τις αναβαθμίσει εκ βάθρων στη συνέχεια;

Στην πρόσφατη συνέντευξή σας στην εφημερίδα Καθημερινή, κάνατε λόγο για δυνατότητες έρευνας και διδακτορικών, που προφανώς αφορούν μόνο τα ΑΣΕΙ, ενώ γενικά δεν έχουμε εντοπίσει να έχει ειπωθεί έστω ένα παράδειγμα προβλήματος που να αφορά ρητώς ΑΣΣΥ. Δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι τις ημέρες των εξαγγελιών διαβάσαμε και για προσλήψεις 2.000 ΕΠΟΠ. Αλήθεια, όταν οι ΕΠΟΠ παραιτούνται ανά δεκάδες, υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα έρθουν 2.000 νέες και νέοι, οι οποίοι στα 50 θα αντιμετωπίσουν την εκκαθάριση και την απόλυση μέσω προηγούμενης διαλογής; Τι ακριβώς θα αλλάξει τόσο σύντομα;

Είναι ξεκάθαρο ότι όταν το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας αναγκάζεται να φορολογήσει έως και φιλοδωρήματα, ή προαναγγέλλει νέες περικοπές επιδομάτων στήριξης της οικογένειας, η κατάσταση είναι ήδη δραματική. Είναι ξεκάθαρο ότι οι Αξιωματικοί ΑΣΣΥ θεωρούνται «υψηλόμισθοι» (κάτι που επιβεβαιώθηκε και από την περίπτωση των Αξιωματικών ΕΟΘ τα περασμένα χρόνια). Το σύνολο των εξελίξεων, συνδυαστικά με τα δυσμενή στατιστικά που παρουσιάσαμε πρόσφατα (μέσω Eurostat κατά βάση), δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αισιοδοξίας.

Όπως είναι ξεκάθαρο ότι θα επιχειρηθεί προσεχώς να συγχωνευθούν τα στρατιωτικά νοσοκομεία και ακολούθως τα Μετοχικά Ταμεία, ποιος μπορεί να αποκλείσει πλέον το γεγονός του λουκέτου στις ΑΣΣΥ (ενέργεια που θα ερμηνεύει απόλυτα όλη την αδιαφορία προς του Υπαξιωματικούς), καθώς και την περαιτέρω συγχώνευση των ΑΣΕΙ στο περιβόητο, ήδη πλήρως ανωτατοποιημένο «Πανεπιστήμιο των ΕΔ» το οποίο διαφαίνεται ότι θα είναι στα λειτουργικά πρότυπα της ΣΣΑΣ, με «πινελιές» από το αμερικανικό σύστημα εκπαίδευσης, όμως, α λα ελληνικά; Εξάλλου η «διακλαδικότητα» είναι μια από τις πλέον χρησιμοποιούμενες ορολογίες εδώ και καιρό και όχι μόνο σε λεκτικό επίπεδο (υπενθυμίζουμε ενδεικτικά το προσφάτως συσταθέν Κοινό Σώμα Πληροφορικής).

Κύριε Υπουργέ.

Δυστυχώς διαπιστώνουμε με θλίψη και αγανάκτηση ότι οι στρατιωτικοί αντιμετωπίζονται ως αριθμοί και τίποτα περισσότερο. Πόσους έχουμε και τι μπορούμε να κάνουμε με αυτούς και πόσα μπορούμε να (μην) τους δώσουμε. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ είναι συγκεκριμένος. Παρά ταύτα θεωρούμε κρίσιμο να απαιτήσετε ενίσχυση και πέρα των υφιστάμενων δυνατοτήτων. Η Ομοσπονδία μας θα στηρίξει κάθε αίτημά σας προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι εξαγγελίες σας αναφέρουν μέχρι και μέριμνα για τις περιπτώσεις με ΑμεΑ, όταν το υφιστάμενο πλαίσιο μέριμνας αντιμετωπίζει σχεδόν ρατσιστικά τους εν λόγω συμπολίτες μας. Δυστυχώς επιβεβαιώνεται ότι δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι το πρόβλημα δεν είναι ο χαμηλός μισθός των σπουδαστών ή η μη ικανοποιητική κατάσταση των εγκαταστάσεων. Το πρόβλημα είναι και ο μισθός, και οι εγκαταστάσεις και πολλά άλλα. Το πρόβλημα είναι η συνολική απαξίωση που εξωτερικεύουν οι ΕΔ.

Και το πρόβλημα ξεκινάει από τις στρατιωτικές σχολές, διά των οποίων, πλέον, καθίσταται σαφές ότι οι ΕΔ αδυνατούν να εξασφαλίσουν ένα βιώσιμο και αισιόδοξο όραμα στο (υποψήφιο και νυν) προσωπικό τους, καθ’ όσον εξωτερικεύουν την εγγενή τοξικότητά τους. Δυστυχώς, οφείλουμε να εκφράσουμε δημόσια την πεποίθηση ότι και αυτή η δέσμη μέτρων θα αποτύχει, όπως έχουν αποτύχει μέχρι στιγμής όλα υπόλοιπα μέτρα διότι βασίζονται σε εσφαλμένες ερμηνείες των πραγματικών δεδομένων. Το ίδιο θα συμβαίνει όσο η Πολιτεία αρνείται να ενδοσκοπήσει στο πραγματικό πρόβλημα προβαίνοντας παράλληλα στην αναγκαία αυτοκριτική.

Ούτε τα νέα παιδιά (δυνητικά, οι στρατιωτικοί του μέλλοντος), ούτε οι εν ενεργεία συνάδελφοι ενδιαφέρονται πόσα οικήματα θα έχουν φτιαχτεί έως το 2030, αλλά γιατί το εισόδημά τους δεν επαρκεί για να τους διασφαλίσει την αξιοπρέπειά τους. Αυτό, στην παρούσα φάση μπορεί να γίνει και δίχως οικήματα, με τη θέσπιση επιδόματος ενοικίου, άλλωστε. Κανένας εγκλωβισμένος στρατιωτικός στο Στόλο ή την παραμεθόριο δεν ενδιαφέρεται για ημέρες καριέρας. Κανένας δεν ενδιαφέρεται για τη νέα δομή των ΕΔ όταν αδυνατεί να βγάλει το μήνα ή αδυνατεί να κάνει οικογένεια και ψάχνει για δεύτερη δουλειά. Όταν οι ΕΔ αποδεκατίζονται με αυξανόμενο ρυθμό, η λύση δεν είναι το φοιτητικό πάσο, που ομολογουμένως είναι μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση.

Προφανώς και απαιτείται λήψη πολλών μέτρων, ωστόσο τα μέτρα πρέπει να είναι προς την σωστή κατεύθυνση και να αναγνωρίζουν την πραγματική προσφορά των ΕΔ, η οποία, υπενθυμίζουμε, ότι κατά το παρελθόν αμφισβητήθηκε δημόσια από το νυν ΥΦΕΘΑ, και η οποία να μην ανταμείβεται με βάση τη λογική «δίνω παίρνοντας». Τα γεγονότα υποδηλώνουν ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει περιθώριο για άλλες εσφαλμένες εκτιμήσεις.

Κατόπιν των ανωτέρω, επαναφέρουμε κατ’ αρχάς το σύνολο των προτάσεών μας για τα ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ, με ιδιαίτερη έμφαση στα μείζονα, τρέχοντα ζητήματα:

α. Της παροχής ουσιαστικών κινήτρων σε όλα τα επίπεδα.

β. Της αναβάθμισης των συνθηκών διαβίωσης και σπουδών.

γ. Της κατάργησης της ΕΒΕ.

δ. Της αναγνώρισης ισότιμων φοιτητικών δικαιωμάτων.

ε. Της άμεσης ανάληψης ενεργειών ανωτατοποίησης των ΑΣΣΥ και γενικά της στρατιωτικής εκπαίδευσης.

στ. Της ισότιμης αντιμετώπισης των ΑΣΣΥ σε θέματα παροχών και επαγγελματικών και ακαδημαϊκών δικαιωμάτων.

ζ. Της ουσιαστικής και δίκαιης μισθολογικής αναβάθμισης με σεβασμό στην αρχαιότητα των Σχολών.

Ιδίως ως προς το θέμα της αύξησης του μισθού των σπουδαστών, επαναφέρουμε την πρόσφατη πρότασή μας που είναι απολύτως ρεαλιστική και σέβεται την αρχαιότητα των στρατιωτικών σχολών έναντι των αντιστοίχων των σωμάτων ασφαλείας.:

Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 6 του άρθρου 126 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Μισθολογική κατάταξη μαθητών των Σχολών:

α. Ενόπλων Δυνάμεων:

αα. Μαθητές Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) λαμβάνουν το 42% του Μ.Κ. 25 της Α΄ Κατηγορίας.

αβ. Μαθητές Σχολών Μονίμων Υπαξιωματικών λαμβάνουν το 38% του Μ.Κ. 17 της Β΄ Κατηγορίας.»

Αναφορικά με την αναβάθμιση του πτυχίου των ΑΣΣΥ, αυτή δύναται να επέλθει άμεσα ως εξής:

«Άρθρο…

Η παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 1911/1990 (Α΄166) αντικαθίσταται ως εξής: «α. Οι Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) τριετούς διάρκειας φοιτήσεως είναι ισότιμες με τα δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αντίστοιχης ειδικότητας του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία με αυτά και ισοδύναμα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους αυτών.



β. Οι Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) έως το 2016, είναι ισότιμες με τα ιδρύματα αντίστοιχης ειδικότητας του τεχνολογικού τομέα της ανωτέρας εκπαίδευσης (ΤΕΙ) όπως αυτή οριζόταν από το πλαισίου του ν. 1404/1983 (Α΄ 173). Για όσους εισήχθησαν στις ΑΣΣΥ έως το 2016 με εξετάσεις και εφόσον είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου ή εξατάξιου Γυμνασίου ή ισότιμων τεχνικών σχολών, ανεξάρτητα από το χρόνο κτήσης του πτυχίου, τα πτυχία που τους έχουν χορηγηθεί θεωρούνται ισότιμα με τα πτυχία των ιδρυμάτων αντίστοιχης ειδικότητας του τεχνολογικού τομέα (ΤΕΙ) της ανωτέρας εκπαίδευσης, όπως ίσχυε κατά το χρόνο εισαγωγής τους στις ΑΣΣΥ, και αντιστοιχούν σε επαγγελματικά δικαιώματα της ίδιας κατηγορίας.»

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια