#1 ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣΚατά την κατάρτιση της επετηρίδας των υπηρετούντων στην Αττική βάσει της οποίας πραγματοποιούνται οι τακτικές μεταθέσεις λαμβάνεται υπόψιν μεταξύ άλλων η Υπηρεσία του αιτούντος μετάθεση συναρτήσει της ελκυστικότητάς της. Οι ισχύουσες διατάξεις μοριοδοτούν με έως ένα μόριο μια ομάδα Υπηρεσιών, με έως δύο μόρια μια ομάδα Υπηρεσιών, με έως τρία μόρια μια ομάδα Υπηρεσιών και με έως τέσσερα μόρια μια ομάδα Υπηρεσιών. Ωστόσο η επιλογή των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως ένα μόριο, των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως δύο μόρια, των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως τρία μόρια και των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως τέσσερα μόρια ενέχει έναν βαθμό αυθαιρεσίας. Κατόπιν τούτου προτείνεται η ακόλουθη μέθοδος καθορισμού μοριοδότησης των Υπηρεσιών ως η πλέον αντικειμενική. Οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από μηδέν έως είκοσι πέντε τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως τέσσερα μόρια, οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από είκοσι έξι έως πενήντα τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως τρία μόρια, οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από πενήντα ένα έως εβδομήντα πέντε τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως δύο μόρια και οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από εβδομήντα έξι έως εκατό τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως ένα μόριο. Επιπλέον η προτεινόμενη ανωτέρω μέθοδος επαναδιαμορφώνει ετησίως την μοριοδότηση των Υπηρεσιών σε αντίθεση με τις ενεργές προβλέψεις εξασφαλίζοντας την προσαρμογή στα εκάστοτε δεδομένα καθώς αυτά δεν είναι στατικά καθιστώντας άλλοτε ελκυστική και άλλοτε μη ελκυστική μια Υπηρεσία.
#2 ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝΗ τάση άσκησης του δικαιώματος του εκλέγεσθαι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ως μεθόδου παράκαμψης των προβλέψεων του Κώδικα Μεταθέσεων επιβάλλει αλλαγές στο καθεστώς των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικών προκειμένου όσοι μεν επιθυμούν να υπηρετήσουν τον θεσμό να διευκολύνονται να το πράξουν όσοι δε επιθυμούν να εργαλειοποιήσουν τον θεσμό να αποθαρρύνονται να το πράξουν. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής των οποίων η Υπηρεσία υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει o Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής των οποίων η Υπηρεσία δεν υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει o Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει παραμένοντας στις οργανικές τους θέσεις να λαμβάνουν ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Η απόσπασή τους σε Υπηρεσία της Διεύθυνσης Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί δημιουργεί στρεβλή εικόνα για την δύναμη της Διεύθυνσης Αστυνομίας υποδοχής η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τον αριθμό νέων θέσεων κατά τις τακτικές μεταθέσεις. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη των οποίων η Υπηρεσία υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη των οποίων η Υπηρεσία δεν υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει παραμένοντας στις οργανικές τους θέσεις να λαμβάνουν ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη προσαυξημένες αναλόγως της χιλιομετρικής απόστασης ανάμεσα στην Υπηρεσία τους και στον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Η απόσπασή τους σε Υπηρεσία της Διεύθυνσης Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί δημιουργεί στρεβλή εικόνα για την δύναμη της Διεύθυνσης Αστυνομίας υποδοχής η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τον αριθμό νέων θέσεων κατά τις τακτικές μεταθέσεις και κυριότερα καταστρατηγεί το πνεύμα της επετηρίδας καθώς επιτρέποντας στους εν λόγω Αστυνομικούς την de facto υπηρέτηση στον τόπο συμφερόντων τους αδικεί κατάφωρα όσους Αστυνομικούς αναμένουν την έλευση της σειράς τους κατά τις τακτικές μεταθέσεις. Η εξαίρεση των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικών από τις διατάξεις που προβλέπουν μετάθεση ή απόσπαση των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπαλλήλων στα διοικητικά όρια των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί δεν θίγει τον πυρήνα του δικαιώματός τους στο εκλέγεσθαι και δικαιολογείται από την συγκρότηση της Ελληνικής Αστυνομίας ως Σώματος Ασφαλείας. Άλλωστε αποκλίσεις από τις διατάξεις που διέπουν το καθεστώς των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπαλλήλων προβλέπονται και για κατηγορίες όπως οι γιατροί του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές με δέσμευση παραμονής στην υπηρεσία τους.
#3 ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥΗ γεωμετρική αύξηση του προσωπικού υπηρεσίας γραφείου τα τελευταία έτη οδηγεί στην ανάγκη επανεξέτασης της χορήγησης της πρόνοιας της υπηρεσίας γραφείου από την Ελληνική Αστυνομία προς το προσωπικό το οποίο καθίσταται μη μάχιμο καθώς η ευρεία ενίοτε δε και καταχρηστική χρήση της δημιουργεί ήδη λειτουργικά ζητήματα τα οποία προϊόντος του χρόνου θα καταστούν μη διαχειρίσιμα. Η Ελληνική Αστυνομία είναι ένοπλα συντεταγμένο σώμα το οποίο χρήζει στελέχωσης από αμιγώς μάχιμο προσωπικό ασχέτως αν το προσωπικό αυτό ενδέχεται στον υπηρεσιακό του βίο να κληθεί να υπηρετήσει και σε μη μάχιμες θέσεις. Οι μη μάχιμες θέσεις χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Αφενός σε μη μάχιμες θέσεις υψηλής εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα αντικείμενα οι οποίες απαιτούν τεχνογνωσία επομένως σε θέσεις στις οποίες το προσωπικό υπηρεσίας γραφείου δεν δύναται να απορροφηθεί. Αφετέρου σε μη μάχιμες θέσεις τετριμμένης φύσεως σε καθημερινά αντικείμενα οι οποίες διεκπεραιώνονται ευχερώς επομένως σε θέσεις στις οποίες το προσωπικό υπηρεσίας γραφείου δύναται να απορροφηθεί. Απορροφούμενο ωστόσο εφόρου ζωής στις μη μάχιμες θέσεις της δεύτερης κατηγορίας το προσωπικό υπηρεσίας γραφείου αποστερεί την δυνατότητα της εκ περιτροπής υπηρέτησης στις θέσεις αυτές από το μάχιμο προσωπικό για ένα διάστημα του υπηρεσιακού του βίου προκειμένου να διευκολυνθεί η συμφιλίωση της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής αυτού ή να αποφευχθούν φαινόμενα burn out αυτού καθώς ο αριθμός των θέσεων αυτών είναι πεπερασμένος. Πέραν αυτού οι μάχιμες θέσεις αποτελούν το συντριπτικό ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων ποσοστό το οποίο επιβάλλεται να βρίσκεται σε αναλογία με το ποσοστό του μάχιμου προσωπικού επί του συνόλου του προσωπικού αναλογία η οποία τίθεται πλέον εν αμφιβόλω. Κατόπιν τούτου προτείνεται να χορηγείται η πρόνοια της υπηρεσίας γραφείου από την Ελληνική Αστυνομία προς το προσωπικό το οποίο καθίσταται μη μάχιμο αποκλειστικά εν ώρα υπηρεσίας και ένεκα ταύτης ενώ προτείνεται για το προσωπικό το οποίο καθίσταται μη μάχιμο σε κάθε άλλη περίπτωση να τίθεται σε λειτουργία ο μηχανισμός κινητικότητας του δημοσίου τομέα προκειμένου αυτό να μετατάσσεται σε κατάλληλο φορέα στον οποίο θα προσφέρει τις υπηρεσίες του για τον υπόλοιπο εργασιακό του βίο.
0 Σχόλια