Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Προτάσεις της Ιωάννας Γκελεστάθη για την Ελληνική Αστυνομία



#1 ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

Κατά την κατάρτιση της επετηρίδας των υπηρετούντων στην Αττική βάσει της οποίας πραγματοποιούνται οι τακτικές μεταθέσεις λαμβάνεται υπόψιν μεταξύ άλλων η Υπηρεσία του αιτούντος μετάθεση συναρτήσει της ελκυστικότητάς της. Οι ισχύουσες διατάξεις μοριοδοτούν με έως ένα μόριο μια ομάδα Υπηρεσιών, με έως δύο μόρια μια ομάδα Υπηρεσιών, με έως τρία μόρια μια ομάδα Υπηρεσιών και με έως τέσσερα μόρια μια ομάδα Υπηρεσιών. Ωστόσο η επιλογή των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως ένα μόριο, των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως δύο μόρια, των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως τρία μόρια και των Υπηρεσιών οι οποίες μοριοδοτούνται με έως τέσσερα μόρια ενέχει έναν βαθμό αυθαιρεσίας. Κατόπιν τούτου προτείνεται η ακόλουθη μέθοδος καθορισμού μοριοδότησης των Υπηρεσιών ως η πλέον αντικειμενική. Οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από μηδέν έως είκοσι πέντε τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως τέσσερα μόρια, οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από είκοσι έξι έως πενήντα τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως τρία μόρια, οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από πενήντα ένα έως εβδομήντα πέντε τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως δύο μόρια και οι Υπηρεσίες οι οποίες κατά τις μεταθέσεις εντός νομού έχουν ζήτηση από εβδομήντα έξι έως εκατό τοις εκατό επί της υπάρχουσας δύναμής τους προτείνεται να μοριοδοτούνται με έως ένα μόριο. Επιπλέον η προτεινόμενη ανωτέρω μέθοδος επαναδιαμορφώνει ετησίως την μοριοδότηση των Υπηρεσιών σε αντίθεση με τις ενεργές προβλέψεις εξασφαλίζοντας την προσαρμογή στα εκάστοτε δεδομένα καθώς αυτά δεν είναι στατικά καθιστώντας άλλοτε ελκυστική και άλλοτε μη ελκυστική μια Υπηρεσία.

#2 ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Η τάση άσκησης του δικαιώματος του εκλέγεσθαι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ως μεθόδου παράκαμψης των προβλέψεων του Κώδικα Μεταθέσεων επιβάλλει αλλαγές στο καθεστώς των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικών προκειμένου όσοι μεν επιθυμούν να υπηρετήσουν τον θεσμό να διευκολύνονται να το πράξουν όσοι δε επιθυμούν να εργαλειοποιήσουν τον θεσμό να αποθαρρύνονται να το πράξουν. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής των οποίων η Υπηρεσία υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει o Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής των οποίων η Υπηρεσία δεν υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει o Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει παραμένοντας στις οργανικές τους θέσεις να λαμβάνουν ειδική άδεια πλήρους απαλλαγής προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Η απόσπασή τους σε Υπηρεσία της Διεύθυνσης Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί δημιουργεί στρεβλή εικόνα για την δύναμη της Διεύθυνσης Αστυνομίας υποδοχής η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τον αριθμό νέων θέσεων κατά τις τακτικές μεταθέσεις. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη των οποίων η Υπηρεσία υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει να λαμβάνουν ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Οι εκλεγμένοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικοί οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις για τις οποίες προβλέπεται ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη των οποίων η Υπηρεσία δεν υπάγεται στην Διεύθυνση Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί θα πρέπει παραμένοντας στις οργανικές τους θέσεις να λαμβάνουν ειδική άδεια 90 ημερών ή μέχρι 90 ημερών ή 60 ημερών ή 30 ημερών ή απουσίας την ημέρα συνεδρίασης οργάνων του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα οποία είναι μέλη προσαυξημένες αναλόγως της χιλιομετρικής απόστασης ανάμεσα στην Υπηρεσία τους και στον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί προκειμένου να ασκούν τα καθήκοντά τους. Η απόσπασή τους σε Υπηρεσία της Διεύθυνσης Αστυνομίας στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί δημιουργεί στρεβλή εικόνα για την δύναμη της Διεύθυνσης Αστυνομίας υποδοχής η οποία ενδέχεται να επηρεάσει τον αριθμό νέων θέσεων κατά τις τακτικές μεταθέσεις και κυριότερα καταστρατηγεί το πνεύμα της επετηρίδας καθώς επιτρέποντας στους εν λόγω Αστυνομικούς την de facto υπηρέτηση στον τόπο συμφερόντων τους αδικεί κατάφωρα όσους Αστυνομικούς αναμένουν την έλευση της σειράς τους κατά τις τακτικές μεταθέσεις. Η εξαίρεση των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Αστυνομικών από τις διατάξεις που προβλέπουν μετάθεση ή απόσπαση των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπαλλήλων στα διοικητικά όρια των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπου έχουν εκλεγεί δεν θίγει τον πυρήνα του δικαιώματός τους στο εκλέγεσθαι και δικαιολογείται από την συγκρότηση της Ελληνικής Αστυνομίας ως Σώματος Ασφαλείας. Άλλωστε αποκλίσεις από τις διατάξεις που διέπουν το καθεστώς των εκλεγμένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπαλλήλων προβλέπονται και για κατηγορίες όπως οι γιατροί του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές με δέσμευση παραμονής στην υπηρεσία τους.

#3 ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

Η γεωμετρική αύξηση του προσωπικού υπηρεσίας γραφείου τα τελευταία έτη οδηγεί στην ανάγκη επανεξέτασης της χορήγησης της πρόνοιας της υπηρεσίας γραφείου από την Ελληνική Αστυνομία προς το προσωπικό το οποίο καθίσταται μη μάχιμο καθώς η ευρεία ενίοτε δε και καταχρηστική χρήση της δημιουργεί ήδη λειτουργικά ζητήματα τα οποία προϊόντος του χρόνου θα καταστούν μη διαχειρίσιμα. Η Ελληνική Αστυνομία είναι ένοπλα συντεταγμένο σώμα το οποίο χρήζει στελέχωσης από αμιγώς μάχιμο προσωπικό ασχέτως αν το προσωπικό αυτό ενδέχεται στον υπηρεσιακό του βίο να κληθεί να υπηρετήσει και σε μη μάχιμες θέσεις. Οι μη μάχιμες θέσεις χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Αφενός σε μη μάχιμες θέσεις υψηλής εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα αντικείμενα οι οποίες απαιτούν τεχνογνωσία επομένως σε θέσεις στις οποίες το προσωπικό υπηρεσίας γραφείου δεν δύναται να απορροφηθεί. Αφετέρου σε μη μάχιμες θέσεις τετριμμένης φύσεως σε καθημερινά αντικείμενα οι οποίες διεκπεραιώνονται ευχερώς επομένως σε θέσεις στις οποίες το προσωπικό υπηρεσίας γραφείου δύναται να απορροφηθεί. Απορροφούμενο ωστόσο εφόρου ζωής στις μη μάχιμες θέσεις της δεύτερης κατηγορίας το προσωπικό υπηρεσίας γραφείου αποστερεί την δυνατότητα της εκ περιτροπής υπηρέτησης στις θέσεις αυτές από το μάχιμο προσωπικό για ένα διάστημα του υπηρεσιακού του βίου προκειμένου να διευκολυνθεί η συμφιλίωση της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής αυτού ή να αποφευχθούν φαινόμενα burn out αυτού καθώς ο αριθμός των θέσεων αυτών είναι πεπερασμένος. Πέραν αυτού οι μάχιμες θέσεις αποτελούν το συντριπτικό ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων ποσοστό το οποίο επιβάλλεται να βρίσκεται σε αναλογία με το ποσοστό του μάχιμου προσωπικού επί του συνόλου του προσωπικού αναλογία η οποία τίθεται πλέον εν αμφιβόλω. Κατόπιν τούτου προτείνεται να χορηγείται η πρόνοια της υπηρεσίας γραφείου από την Ελληνική Αστυνομία προς το προσωπικό το οποίο καθίσταται μη μάχιμο αποκλειστικά εν ώρα υπηρεσίας και ένεκα ταύτης ενώ προτείνεται για το προσωπικό το οποίο καθίσταται μη μάχιμο σε κάθε άλλη περίπτωση να τίθεται σε λειτουργία ο μηχανισμός κινητικότητας του δημοσίου τομέα προκειμένου αυτό να μετατάσσεται σε κατάλληλο φορέα στον οποίο θα προσφέρει τις υπηρεσίες του για τον υπόλοιπο εργασιακό του βίο.

Δημοσίευση σχολίου

12 Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Δηλαδη οι αστυνομικοι που βγαινουν υπηρεσια γραφειου που ΔΕΝ οφειλεται στην υπηρεσια να μετατάσονται σε αλλη υπηρεσια του δημοσιου;;;;;θα αυξηθει ο αριθμος κατακορυφα κυρια Γκελεστάθη
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αλήθεια κ. ΓΚΕΛΕΣΤΑΘΗ; Και οι Αστυνομικοί που εξαιτίας του στρεσογόνο του επαγγέλματος , "κληρονόμησαν" απο την Υπηρεσία παθήσεις, για το ευχαριστώ που προσέφεραν να τους πετάξουμε αλλού απο εκεί που ορκίστηκαν να υπηρετούν την πατρίδα; Μπράβο για την σκέψη. Α, επίσης δεν είδα καμία πρότασή σας, ούτως ώστε την φύλαξη μόνο μιας συγκεκριμένης κατηγορίας επισήμων ή στόχων να φυλάνε τα επίσημα, ούτως ώστε να γίνει πραγματικότητα οι εξαγγελίες του κ. Πρωθυπουργού και να μειωθούν οι θέσεις, η μήπως το συγκεκριμένο θέμα δεν το αγγίζουμε; Επίσης τι προτείνεται για το επικίνδυνο της εργασίας; Για το γεγονός οτι η Αστυνομία έχει αναλάβει όλα τα πάρεργα;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Για τους Αστυνομικούς που εξαιτίας του άγχους, του στρές, ΤΟΥ ΦΙΛΌΤΙΜΟΥ και των δυσκολιών που αντιμετώπισαν στον υπηρεσιακό τους βίο, προκειμένου να ανταποκριθούν όσο το δυνατόν καλύτερα στα καθήκοντά τους και μια ημέρα "άκουσαν" τα άσχημα νέα για την υγεία τους απο έναν γιατρό, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να τους στείλετε για "τιμωρία" που αρρώστησαν στον Δήμο ή σε κάποια άλλη Δημόσια Υπηρεσία;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Προτάσεις ούτως ώστε η Αστυνομία να εκτελεί την πραγματική της αποστολή, ανεπηρέαστη απο διάφορα πάρεργα θα καταθέσετε; Λοιπόν θα σας προτείνω τα εξής.....Α) Να φύγει απο την ευθύνη της Αστυνομίας η εφαρμογή του Νόμου για την προστασία των ζώων και να δημιουργηθεί αποκλειστικό σώμα, όπως σε άλλες Χώρες, β) Τα ταξιδιωτικά έγγραφα να εκδίδονται απο την Περιφέρεια, πάλι όπως σε άλλες Χώρες, γ) Η Αστυνομία για το σοβαρό θέμα της ενδοοικογενειακής βίας, να αναλάβει το κομμάτι της ποινικής υπόθεσης και της προστασίας των θυμάτων (κοινωνικές υπηρεσίες να αναλάβουν την στέγαση, την διαμονή σε ασφαλής οικίες των θυμάτων κ.λ.π) , δ) ακόμα συνεχίζουν οι επιδόσεις δικογράφων, ε) ακόμα συνεχίζουν οι μεταγωγές συμπολιτών μας με ψυχολογικά προβλήματα, στ) την φύλαξη των γηπέδων να αναλάβουν αποκλειστικά εταιρείες σεκιούριτι, ζ) οι οικοδομικές παραβάσεις να αποτελούν αποκλειστικό αντικείμενο της Πολεοδομίας, η) ο έλεγχος για πισίνες και ομπρέλες στις παραλίες, αποκλειστικά στην Κτηματική Υπηρεσία ή το Λιμενικό, θ) την φύλαξη των σημαντικών και επικίνδυνων στόχων να συνεχίσει η Αστυνομία, των λοιπών να αναλάβουν εταιρείες σεκιούριτι (με κατάλληλο οπλισμό και εκπαίδευση), ι) τέλος το σπουδαιότερο όλων η αναγνώριση του επαγγέλματος του Αστυνομικού ως εξόχως επικίνδυνο, με ότι αυτό συνεπάγεται μισθολογικά και συνταξιοδοτικά.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μια και μόνο πρόταση αρκεί: αφήστε την Αστυνομία (απαλλαγμένη απο πάρεργα) να εκτελέσει την μοναδική της αποστολή, που είναι η ασφάλεια των πολιτών. Όλα τα άλλα είναι απλά μια δημοσίευση.....
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κ. Γκελεστάθη η εγκληματικότητα αυξάνεται, οι θάνατοι και οι τραυματισμοί συμπολιτών μας απο τα Τροχαία δεν σταματούν, η ασφάλεια των πολιτών σε όλες τις δημοσκοπήσεις αποτελεί ένα απο τα σημαντικότερα θέματα που τους απασχολεί. Αυτά χρειάζονται δραστικά μέτρα και άμεσα εφαρμόσιμα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κάποιοι απο τους Αστυνομικούς που εκτελούν υπηρεσία γραφείου, έδωσαν πανελλήνιες να μπούν στο Σώμα, υπηρέτησαν σε μάχιμες υπηρεσίες, μάζεψαν λεφτά για την αγορά όπλου και αλεξίσφαιρου, δούλεψαν ατέλειωτες ώρες παραπάνω του ωραρίου τους, κινδύνεψαν, βενζίνη έβαλαν στα περιπολικά, φυσικά απο την τσέπη τους, παρακάλεσαν μηχανικούς να κοιτάξει το πρόβλημα στο αμάξι για να συνεχίσουν την υπηρεσία τους, για αυτούς όταν έλθει δυστυχώς η ώρα και κάποιος γιατρός τους ανακοινώσει πρόβλημα υγείας και δεν μπορούν πλέον να είναι μάχιμοι, η επιβράβευση για όσα προσέφεραν θα είναι η μεταταξή τους σε ενα γραφείο δημόσιας υπηρεσίας, ενω μπορούν με τις γνώσεις και την εμπειρία που έχουν τόσα χρόνια αποκτήσει να βοηθούν έστω συμβουλευτικά απο το γραφείο τους, τους άλλους συναδέλφους; Αυτά καλό θα ήταν να τα σκεφτόμαστε............
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Η πρόταση για τους Αστυνομικούς που υπηρετούν σε υπηρεσία γραφείου, υποτιμάει όσα αυτοί οι Αστυνομικοί έχουν προσφέρει, ολα τα χρόνια για την ασφάλεια του πολίτη. Οι Αστυνομικοί που
έπαθαν βλάβη στην υγεία τους, εξαιτίας του άγχους, του στρές, αυτοί πλέον μας είναι περιττοί; Ντροπή...........
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Με το ανωτέρω σχόλιό μου επ' ουδενί δεν θέλω να υποβαθμίσω το έργο που προσφέρουν οι Αστυνομικοί στην προστασία επισήμων, είναι το καθήκον τους και πρέπει να το εκτελούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όπως και το κάνουν. Μήπως όμως χρειάζεται αναθεώρηση το καθεστώς, του ποιος στόχος πρέπει να φυλάσσεται απο την Αστυνομία και ποιος από εταιρείες φύλαξης;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Για τα σχόλια που λογοκρίθηκαν. Τι πρέπει να πούμε οτι συμφωνούμε σε όλα με την κ. Γκελεστάθη, για να δημοσιευτούν;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ανακαλώ τα περί λογοκρισίας δημοσιεύτηκαν λίγο αργότερα τα σχολιά μου. Ευχαριστώ.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τέτοιες επιστολές όπως και αυτές των συνδικαλιστικών οργανώσεων με προτάσεις απευθύνονται σε ανύπαρκτα πρόσωπα που εμφανίζονται μόνο για μια φωτογραφία της στιγμής και μετά εξαφανίζονται............