Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Σε απόγνωση 1.800 συνοριοφύλακες


Συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου φυλάνε τα σύνορα μας– Πολλά τα προβλήματα λένε οι Συνοριοφύλακες με το σύστημα επιτήρησης (κάμερες) που θέλει αναβάθμιση – Περιπολούν με ακατάλληλα συμβατικά αυτοκίνητα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΦΑΝΗ ΧΑΡΙΣΗ

Ξυπόλητοι στα αγκάθια, που λέει και η λαϊκή ρήση, είναι οι συνοριοφύλακες στις ακριτικές περιοχές και τα νησιά που επιτελούν υπό αντίξοες συνθήκες το ιερό έργο της προστασίας των συνόρων αποτρέποντας όσους επιχειρούν παρανόμως να εισέλθουν στην χώρα μας.

Τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια της φύλαξης των συνόρων είναι πάρα πολλά και σχετίζονται με τα ελλιπή ή και ακατάλληλα μέσα που διαθέτουν για την εκτέλεση του έργου τους.

Επιπλέον, αβέβαιο είναι το παρόν και το μέλλον περίπου 1.800 συναδέλφων τους που έχουν προσληφθεί ως συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου και παρά τις ανανεώσεις των συμβάσεων τους που έχουν γίνει κατά καιρούς θεωρείται βέβαιο ότι, εάν δεν λυθεί το ζήτημα οριστικά, σύντομα θα βρεθούν εκτός του σώματος με ότι αυτό συνεπάγεται στη ορθή φύλαξη των συνόρων μας.
 


Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Γραμματέας Τύπου και Επικοινωνίας Δημοσίων Σχέσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων (Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ.), Χρυσοβαλάντης Γιαλαμάς, «το μεγάλο αγκάθι» είναι η τύχη των συμβασιούχων συνοριακών φυλάκων. «Δυστυχώς δεν έχει δημιουργηθεί η επιτροπή- την οποία αναμένουμε εδώ και πάρα πολύ καιρό- με την πολιτική ηγεσία, ώστε να μπει ένα χρονοδιάγραμμα σχετικά με τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου συνοριακούς φύλακες. Το θέμα αυτό είναι ένα μεγάλο αγκάθι, καθώς οι συνάδελφοί μας είναι πραγματικά σε αβεβαιότητα και σε μια ομηρεία. Είναι περίπου 1.800 συνάδελφοι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου που υπηρετούν στον Έβρο αλλά και σε όλη την χώρα και θα φτάσουν τους 2.000, καθώς θα προστεθούν και οι συνάδελφοι που θα βγουν την προσεχή άνοιξη σε Ροδόπη και Καβάλα», τόνισε ο κ. Γιαλαμάς που πρόσθεσε ότι η σύμβαση τους είναι ενός έτους και γίνονται ανανεώσεις.

«Στα νησιά οι Συνοριακοί Φύλακες έχουν μπει στον τέταρτο χρόνο ανανέωσης και δεν υπάρχει κανένα φως από την πολιτική ηγεσία (σ.σ. εννοεί του αρμόδιου υπουργείου Προστασίας του Πολίτη), καμία διαβεβαίωση για το τι θα γίνει με αυτούς τους συναδέλφους με ορατό φυσικά το ενδεχόμενο να μην τους ανανεώσουν την σύμβαση» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα ηπειρωτικά και νησιωτικά σύνορα της Ελλάδας, που αποτελούν και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δέχονται καθημερινά τα τελευταία χρόνια «κύματα» προσφύγων και μεταναστών με τους Συνοριοφύλακες να αποτελούν την αιχμή του δόρατος. Η ενδεχόμενη αποδυνάμωση της δύναμης των Συνοριοφυλάκων θεωρείται βέβαιο ότι θα μειώσει την αποτελεσματικότητα της.

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα όπως ανέφερε ο Γραμματέας Τύπου και Επικοινωνίας της Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. είναι τα ακατάλληλα οχήματα με τα οποία εκτελούν τις περιπολίες και τις επιχειρήσεις στα σύνορα, όπως στον ποταμό Έβρο, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, αλλά και σε άλλες περιοχές των συνόρων μας.

«Αυτήν την περίοδο είμαστε σε «ήσυχα νερά» εδώ στον Έβρο. Βέβαια ροές (σ.σ. μεταναστευτικές) υπάρχουν στα νησιά, αλλά στον Έβρο είμαστε πραγματικά σε «ήσυχα νερά». Όμως σε τέτοιες περιόδους πρέπει να προετοιμαζόμαστε για να είμαστε έτοιμοι για παν ενδεχόμενο. Υπηρεσιακά από την δική μας πλευρά δεν υπάρχει εφησυχασμός, όμως έχουμε πάρα πολλά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον στόλο των οχημάτων λόγω κονδυλίων, όπως ενημερωνόμαστε» είπε ο κ. Γιαλαμάς

Έτσι, οι Συνοριακοί Φύλακες καλούνται να εκτελέσουν περιπολίες και καταδιώξεις με απλά συμβατικά αυτοκίνητα που είναι αδύνατον να κινηθούν στους κακοτράχαλους αγροτικούς δρόμους και τις δύσβατες περιοχές των ελληνοτουρκικών συνόρων στον Έβρο -καθώς και σε άλλες περιοχές της χώρας- ενώ ο αριθμός των κατάλληλων οχημάτων που έχουν τετρακίνηση και μεγάλη ιπποδύναμη είναι μικρός. «Από τότε που παραλάβαμε αυτά τα οχήματα είχαμε επισημάνει την ακαταλληλότητα τους, αφού εμείς επιχειρούμε σε αγροτικούς και δύσκολους δρόμους. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι τα απλά συμβατικά οχήματα δεν μπορούν να αντέξουν σε τέτοιες συνθήκες, φέρουν βλάβες και είναι τελείως ακατάλληλα. Παρόλα αυτά είμαστε αναγκασμένοι να τα χρησιμοποιούμε, ενώ θα έπρεπε όλα τα οχήματα μας να είναι με τετρακίνηση και SUV», ανέφερε.

Από τα επεισόδια του Μαρτίου του 2020 στον Έβρο, όταν χιλιάδες μετανάστες προσπάθησαν να εισβάλουν στην Ελλάδα, εκτός από τα έργα αναβάθμισης του φράχτη που υπήρχε μήκους 12,5 χιλιομέτρων στις Καστανιές, έγιναν και άλλα έργα, όπως η τοποθέτηση πυλώνων με κάμερες επιτήρησης, ενώ κατασκευάστηκε κι ένα νέο τμήμα φράχτη στο νότιο τμήμα του Έβρου μήκους 40 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με την Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. παρότι πρόσφατα βρέθηκε το απαιτούμενο κονδύλιο για την συντήρηση του συστήματος επιτήρησης, ακόμα δεν έχουν βρεθεί οι πόροι έτσι ώστε να γίνει η απαιτούμενη αναβάθμιση του λογισμικού του συστήματος επιτήρησης (κάμερες), που όπως αναφέρουν πρέπει να γίνει άμεσα, καθώς η εικόνα που λαμβάνουν από αυτό δεν είναι η καλύτερη. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, οι Συνοριακοί Φύλακες γενικά αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους.

«Ακόμα δεν έχει γίνει η αναβάθμιση στο λογισμικό στις κάμερες επιτήρησης που έχουν τοποθετηθεί στους πυλώνες, προκειμένου να έχουμε εμείς καλύτερη εικόνα, έτσι ώστε να διευκολύνεται το έργο μας. Γενικά, με τον ηλεκτρονικό μας εξοπλισμό έχουμε προβλήματα. Και επισημαίνω ότι, αν δεν διορθωθούν αυτά τα προβλήματα τώρα που είναι μια ήρεμη περίοδος, πότε θα γίνει; Πως θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε αν έρθουν ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές όπως έγινε τα προηγούμενα χρόνια;», διερωτήθηκε.

Οι Συνοριακοί Φύλακες χαρακτηρίζουν το νέο τμήμα του φράχτη που έχει κατασκευαστεί μήκους περίπου 40 χιλιομέτρων ως «έναν ξερό φράχτη, που δεν φτάνει» και ζητούν να αυξηθεί το προσωπικό των Συνοριοφυλάκων, καθώς και να τοποθετηθεί και σε αυτό το τμήμα του φράχτη σύστημα επιτήρησης με κάμερες, οι οποίες θα δίνουν εικόνα στους συνοριοφύλακες την ώρα των περιπολιών τους.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA

Πηγή: karfitsa.gr


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια