Άρθρο του Θεόφιλου Παπαδάκη
ΤΟ ΤΕΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΥΝΟΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ Η ΜΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΑΔΙΚΕΙ ΤΟΥΣ ΧΑΜΗΛΟΒΑΘΜΟΥΣ
Ήταν δυσάρεστη η έκπληξη, για όλους μας, η φετινή απόφαση της Ηγεσίας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, με την οποία για φέτος στο έτος 2025 αποφασίστηκε, για πρώτη φορά από το 1984 που λειτουργεί η Ελληνική Αστυνομία με την τωρινή της μορφή, να μην εισαχθούν για Μετεκπαίδευση στο Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων (ΤΕΜΑ) Ανθυπαστυνόμοι, εξαιτίας της τροποποίησης του άρθρου 17 του ν. 4937/2022 στο ισχύον Βαθμολόγιο του ν. 3686/2008.
Υπενθυμίζω ότι ο συνολικός αριθμός οργανικών θέσεων Αξιωματικών ΤΕΜΑ είναι 1220, μετά την αλλαγή του Βαθμολογίου του π.δ. 82/2021, ενώ μέχρι τότε βέβαια ήταν μόλις 529.
Έτσι, δυστυχώς, με την τροποποίηση του Νόμου του 2022 επήλθε αλλαγή και προβλέπεται ότι δύναται να εισάγονται στο ΤΕΜΑ από 2% × 1220 θέσεις = 24 εισαγόμενοι, έως 5% × 1220 θέσεις = 61 εισαγόμενοι, ενώ δεν δύναται, ο αριθμός εισαγόμενων Ανθυπαστυνόμων να υπερβαίνει τις κενές οργανικές θέσεις, φράση που, δυστυχώς, οδήγησε στην τωρινή Απόφαση περί μη εισαγωγής.
Αξίζει όμως να αναφέρουμε το τι ακριβώς ισχύει και να αποδειχθεί ότι αυτό αντιβαίνει στο υπηρεσιακό και δημόσιο συμφέρον, για τους κάτωθι λόγους:
- Οι Αξιωματικοί ΤΕΜΑ έχουν υποδεέστερες μισθολογικές απολαβές από του Αξιωματικούς της Σχολής Αξιωματικών, βάσει του ισχύοντος Μισθολογίου του ν. 4472/2017, ανήκουν στην Κατηγορία Β' των Πινάκων Μισθολογίου, αντί του Πίνακα Α' και έτσι υπάρχει μεγάλο οικονομικό όφελος στην Πολιτεία, αφού ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα, με μικρότερους Βασικούς Μισθούς απ' ό,τι οι Αξιωματικοί εκ ΣΑΕΑ, καθώς και οι Αξιωματικοί Ειδικών Καθηκόντων από ΑΕΙ.
- Πάντοτε διευκολύνουν την εύρυθμη και καλύτερη λειτουργία της υπηρεσίας γενικότερα, θεωρούνται οι πιο έμπειροι, γνώστες νομικών και υπηρεσιακών θεμάτων και επαγγελματίες Αξιωματικοί
και εξάλλου είναι σε αριθμό η μικρότερη κατηγορία αστυνομικού προσωπικού, με οργανικές θέσεις μόλις 1220 συναδέλφων, συμπεριλαμβανομένων όμως και αυτών που έχουν εισαχθεί στο ΤΕΜΑ χωρίς εξετάσεις προαγόμενοι επ’ ανδραγαθία και με αθλητική επίδοση.
- Ως Αξιωματικοί ΤΕΜΑ, εκτελούν τα ίδια, τα αυτά δηλαδή, όμοια ακριβώς υπηρεσιακά καθήκοντα με τους Αξιωματικούς ΣΑΕΑ, ολοι δηλαδή προσφέρουν το ίδιο ως Αξιωματικοί γενικών καθηκόντων και το δημόσιο έχει μεγάλο όφελος, διότι με μία μικρή σε διάρκεια μετεκπαίδευση διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών, το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας ενισχύεται και επανδρώνεται με Αξιωματικούς, που στην ουσία απέχουν από τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα μόνο για τέσσερις μήνες, με πολύ μικρό κόστος, αντί για τρία (3) ή τέσσερα (4) έτη που ισχύει η (πολυδάπανη) εκπαίδευση στη ΣΑΕΑ.
Ενώ βέβαια δεν πρόκειται να εξελιχθούν σε ανώτατους βαθμούς που κοστίζουν αρκετά στο πολύπαθο Δημόσιο, αφού σήμερα οι Αξιωματικοί ΤΕΜΑ εξελίσσονται μέχρι το πολύ στον βαθμό του Αστυνομικού Διευθυντή, δηλαδή σταδιοδρομούν στα μεσαία βαθμολογικά κλιμάκια των Αξιωματικών, ως κατώτεροι και ανώτεροι Αξιωματικοί, αποτελώντας τη "ραχοκοκαλιά" των περισσότερων Υπηρεσιών πανελλαδικά.
- Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 5 του π.δ. 24/1997, ρητά και ξεκάθαρα, αναφέρεται και ορίζεται ότι η καθοριζόμενη αρχαιότητα των Αξιωματικών διατηρείται καθ’ όλη της διάρκεια της σταδιοδρομίας τους και δεν προκαλούν κανένα υπηρεσιακό πρόβλημα στην επετηρίδα Αξιωματικών και στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας.
- Ακόμα επειδή οι Αστυνομικοί που προάγονται στο βαθμό του Υπαστυνόμου Β΄ είτε επ' ανδραγαθία, είτε ένεκα αθλητικής επίδοσης, μετά την είσοδο τους στο ΤΕΜΑ, άνευ εξετάσεων, καταλαμβάνουν οργανική θέση Αξιωματικών ΤΕΜΑ, με αποτέλεσμα να καλύπτονται μερικές οργανικές θέσεις, από τις 1220 συνολικά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις στην παρούσα χρονική στιγμή.
Για τους ανωτέρω λόγους αποδεικνύεται ότι θα πρέπει άμεσα να αλλάξει η ισχύουσα νομοθεσία στο άρθρο 7 του ν. 3686/2008, αφού ευνοεί πάρα πολύ το δημόσιο και το υπηρεσιακό συμφέρον η λειτουργία του ΤΕΜΑ, ως Σχολή Μετεκπαίδευσης για την παραγωγή Αξιωματικών, παράλληλα με τις υπόλοιπες τρεις (3) κατηγορίες Αξιωματικών του Σώματος, ήτοι από ΣΑΕΑ, του ν. 3686/2008 και των ειδικών καθηκόντων.
Τέλος, επειδή δεκάδες συνάδελφοι Ανθυπαστυνόμοι ήδη μελετούσαν την υπάρχουσα ύλη των προαγωγικών εξετάσεων ΤΕΜΑ και έχουν μάλιστα υποστεί και οικονομική ζημιά λόγω αγορών διδακτικών νομικών βιβλίων και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κάθε εργαζόμενος άνθρωπος έχει στη φύση του την εξέλιξη, τη μόρφωση και την πρόοδο. Ενώ πολλοί συνάδελφοι δεν επιθυμούν να δώσουν πάλι πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στη ΣΑΕΑ ως
Τέλος, επειδή δεκάδες συνάδελφοι Ανθυπαστυνόμοι ήδη μελετούσαν την υπάρχουσα ύλη των προαγωγικών εξετάσεων ΤΕΜΑ και έχουν μάλιστα υποστεί και οικονομική ζημιά λόγω αγορών διδακτικών νομικών βιβλίων και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κάθε εργαζόμενος άνθρωπος έχει στη φύση του την εξέλιξη, τη μόρφωση και την πρόοδο. Ενώ πολλοί συνάδελφοι δεν επιθυμούν να δώσουν πάλι πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στη ΣΑΕΑ ως
Αστυνομικοί, λόγω και του σχετικά μικρού ορίου ηλικίας των 30 ετών ως Αστυνομικών (οχι ως ιδιώτες), αλλά επιθυμούν την εξέλιξή τους με τις προαγωγικές εξετάσεις, που σημειωτέων είναι οι πιο δύσκολες εξετάσεις στο Σώμα, προτείνεται όπως λειτουργήσει και για φέτος στην εκπαιδευτική περίοδο 2025 - 2026 το ΤΕΜΑ!
Συγκεκριμένα είναι απαραίτητο δηλαδή να τροποποιηθεί η Απόφαση και να εισαχθούν τουλάχιστον 40 Ανθυπαστυνόμοι για φέτος, σύμφωνα με τις παρουσιαζόμενες αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες, καθώς και λόγω των πρόσφατων συνταξιοδοτήσεων πολλών Αξιωματικών.
Για όλους αυτούς τους ανωτέρω λόγους αποδεικνύεται, ότι το ΤΕΜΑ πρέπει να λειτουργεί και μάλιστα ,καλό θα ήταν, να αυξηθεί μάλιστα και ο αριθμός εισαγόμενων. Εξάλλου, επειδή πρόσφατα αυξήθηκαν από τη μία οι οργανικές θέσεις ανώτατων και ανώτερων Αξιωματικών, ήτοι των Υποστρατήγων, των Ταξιαρχών και των Αστυνομικών Διευθυντών, από την άλλη είναι άδικο να κόβονται οι ελπίδες για προαγωγή τόσων πολλών Βαθμοφόρων (χαμηλόβαθμων) του Σώματος, σε Αξιωματικούς που οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι, όπως προανέφερα έχουν την αγωνία προαγωγής μετεκπαίδευσης και εξέλιξης στο Σώμα, προτείνεται η κατάργηση του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 17 του ν 4937/2022, ήτοι δηλαδή και να λαμβάνει καθ' έτος πάντοτε το ΤΕΜΑ, τουλάχιστον από ποσοστό (2%), ήτοι 24 θέσεις και το (5%) να αυξηθεί σε (7%), μέχρι 85 θέσεις δηλαδή, επί του συνόλου των οργανικών θέσεων των Αξιωματικών ΤΕΜΑ.
ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Αστυνόμος Β'
Αστυνομικός Συνδικαλιστής
Συγκεκριμένα είναι απαραίτητο δηλαδή να τροποποιηθεί η Απόφαση και να εισαχθούν τουλάχιστον 40 Ανθυπαστυνόμοι για φέτος, σύμφωνα με τις παρουσιαζόμενες αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες, καθώς και λόγω των πρόσφατων συνταξιοδοτήσεων πολλών Αξιωματικών.
Για όλους αυτούς τους ανωτέρω λόγους αποδεικνύεται, ότι το ΤΕΜΑ πρέπει να λειτουργεί και μάλιστα ,καλό θα ήταν, να αυξηθεί μάλιστα και ο αριθμός εισαγόμενων. Εξάλλου, επειδή πρόσφατα αυξήθηκαν από τη μία οι οργανικές θέσεις ανώτατων και ανώτερων Αξιωματικών, ήτοι των Υποστρατήγων, των Ταξιαρχών και των Αστυνομικών Διευθυντών, από την άλλη είναι άδικο να κόβονται οι ελπίδες για προαγωγή τόσων πολλών Βαθμοφόρων (χαμηλόβαθμων) του Σώματος, σε Αξιωματικούς που οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι, όπως προανέφερα έχουν την αγωνία προαγωγής μετεκπαίδευσης και εξέλιξης στο Σώμα, προτείνεται η κατάργηση του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 17 του ν 4937/2022, ήτοι δηλαδή και να λαμβάνει καθ' έτος πάντοτε το ΤΕΜΑ, τουλάχιστον από ποσοστό (2%), ήτοι 24 θέσεις και το (5%) να αυξηθεί σε (7%), μέχρι 85 θέσεις δηλαδή, επί του συνόλου των οργανικών θέσεων των Αξιωματικών ΤΕΜΑ.
ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Αστυνόμος Β'
Αστυνομικός Συνδικαλιστής
0 Σχόλια