Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

''Κόβονται οι συνυπηρετήσεις με ένστολο;''


Παραθέτουμε κείμενο που εστάλη το ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο.
ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΕΝΣΤΟΛΟ?

Μέχρι πριν λίγο καιρό ίσχυε το άρθρο 21 Ν. 2946/2001 και προέβλεπε ότι «1.Τακτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δημοσίων υπηρεσιών και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, που κατέχουν οργανικές θέσεις και είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο (η) σύζυγός τους.

2. Η απόσπαση διενεργείται με κοινή απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών, που εκδίδεται κατόπιν σχετικής αίτησης του υπαλλήλου και σύμφωνης γνώμης του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου. Αρνητική γνωμοδότηση δικαιολογείται μόνο για σοβαρό υπηρεσιακό λόγο, που διαπιστώνεται και αιτιολογείται επαρκώς από το υπηρεσιακό συμβούλιο.».

Κατόπιν αλλεπάλληλων τροποποιήσεων, οι διατάξεις του άρθρου 21 Ν. 2946/2001 ως ισχύουν σήμερα και μετά την τελευταία τροποποίηση δυνάμει του άρθρου 56 παρ. 1 Ν. 5149/2024, έχουν ως εξής: «1. Πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, μόνιμοι ή με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου που ανήκουν οργανικά στους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α` της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α`143), και είναι σύζυγοι ή συμβιούντες κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015 (Α` 181) στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, των υπαλλήλων του κλάδου Πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας, ιατρών και οδοντιάτρων του κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας που υπηρετούν σε υγειονομικές δομές, οι οποίες βρίσκονται σε προβληματικές και άγονες περιοχές κατηγορίας Α` και Β`, καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιτρέπεται να αποσπώνται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, σε υπηρεσία στην περιοχή, όπου υπηρετεί ο σύζυγος ή συμβιών.

2. Η απόσπαση διενεργείται κατόπιν σχετικής αίτησης του υπαλλήλου και ολοκληρώνεται εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την υποβολή της αίτησης, με κοινή απόφαση των αρμόδιων οργάνων διορισμού των φορέων προέλευσης και υποδοχής.».

Παρατηρούμε ότι καταργήθηκαν τα υπηρεσιακά συμβούλια, καθώς και η αρνητική γνωμοδότηση τους. Παρατηρείται όμως πολλοί φορείς αρνούνται την υπογραφή της απόφασης συνυπηρέτησης επικαλούμενοι υπηρεσιακούς λόγους ή την έλλειψη υπαλλήλων στις υπηρεσίες (δήμους, νοσοκομεία, σχολεία κτλ.).

Από την συγκριτική επισκόπηση των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει ότι απαλείφθηκε τόσο η προϋπόθεση της προηγούμενης σύμφωνης γνώμης του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου προς την διενεργούμενη ή μη απόσπαση του αιτούντος υπαλλήλου, όσο και η δυνατότητα παροχής αρνητικής γνωμοδοτήσεως που παρείχε ο νόμος προς το γνωμοδοτούν όργανο. Επομένως, κατά πως ισχύει η διάταξη τη σήμερον, μετά την τροποποίηση που επέφερε το άρθρο 56 Ν. 5149/2024, προκύπτει ότι ο χαρακτήρας της διατάξεως καθ’ ο μέρος αφορά την διαπίστωση των προϋποθέσεων και την έκδοση της συναφούς πράξεως έχει μετατραπεί από διακριτικής ευχέρειας σε δέσμια αρμοδιότητα και ότι μοναδική προϋπόθεση για την διενέργεια ή μη της αποσπάσεως, αποτελεί μονάχα η προηγούμενη αίτηση του υπαλλήλου, εφ’ όσον βέβαια αυτός και ο σύζυγός του, πληρούν τα κριτήρια της παρ. 1 του άρθρου 21 Ν. 2946/2001, ήτοι εν προκειμένω στην υπό κρίση υπόθεση, ο αιτών την απόσπαση να τυγχάνει μόνιμος διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με οργανική θέση στο Δημόσιο και ο σύζυγός του να ανήκει στο ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας.

Η ανωτέρω διάταξη έτυχε τροποποιήσεως προκειμένου να διευκολύνει σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του Νόμου τις αποσπάσεις των υπαλλήλων προκειμένου να προστατευθεί ο θεσμός της οικογένειας, καθώς παρατηρούνταν το φαινόμενο σε ορισμένες περιπτώσεις να μην υφίσταται το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, ή να καθυστερεί την εξέταση των αιτήσεων ή να μην παρέχει την σύμφωνη γνώμη του, γεγονός που καθυστερούσε την διεκπεραίωση των συναφών αιτημάτων (βλ. σελ. 60 αιτιολογικής έκθεσης). Περαιτέρω, αναφέρεται στην σελ. 91 της αιτιολογικής έκθεσης ότι «Με την προτεινόμενη ρύθμιση διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής των ισχυουσών διατάξεων περί συνυπηρέτησης, καθώς οι διατάξεις αυτές αφορούσαν μόνο σε υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα. Επιπλέον, με σκοπό την διευκόλυνση των εν λόγω αποσπάσεων και την επιτάχυνσή τους προς όφελος τόσο των υπηρετούντων υπαλλήλων όσο και των υπηρεσιών τους, απλοποιείται η διαδικασία έγκρισής τους με την απαλοιφή της μέχρι σήμερα προαπαιτούμενης σύμφωνης γνώμης του υπηρεσιακού συμβουλίου».

Περαιτέρω, στο άρθρο 25 Συντ. ορίζεται ότι τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους, καθώς και ότι όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκησή τους. Οι κάθε δε είδους περιορισμοί που μπορούν κατά το Σύνταγμα να επιβληθούν στα δικαιώματα αυτά πρέπει να προβλέπονται είτε απ’ ευθείας από το Σύνταγμα είτε από το νόμο, εφ’ όσον υπάρχει επιφύλαξη υπέρ αυτού και να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας, δηλαδή την καταλληλότητα, αναγκαιότητα και εν στενή εννοία αναλογικότητα του υιοθετούμενου μέτρου προς τον επιδιωκόμενο σκοπό, ήτοι οι επιβαλλόμενοι από τον νόμο περιορισμοί, ως και οι κυρώσεις, πρέπει να είναι πρόσφοροι και αναγκαίοι για την επίτευξη του επιδιωκομένου από τον νομοθέτη σκοπού δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος και να μην είναι δυσανάλογοι, εν σχέσει προς αυτόν και τα δεδομένα της εκάστοτε υποθέσεως.

Επιπλέον,με την προσφατη εγκυκλιο ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΠ. 2.9/92/οικ.2837(ΑΔΑ 6ΣΕΥ46ΜΤΛ6-ΕΒ5) του ΥΠΕΣ προκυπτουν ερωτηματα που δυσκολευουν την διαδικασια της συνυπυρετησης με ενστολο.Μεχρι προτεινως η συνυπηρετηση ηταν υποχρεωτικη,τωρα η συνυπηρετηση ειναι ερμαιο στις αποφασεις του φορεα προελευσεις(αιρετους).Πλεον θεωρείται δεδομενο η αρνητικη αποφαση του φορεα προελευσης. Επιπλέον ,δεν κατονομαζεται σε περιπτωση αρνητικης αποφασης ποιο ειναι το αρμοδιο οργανο για τον ελεγχο ορθοτητας της αποφασης του φορεα.Εν κατακλειδι η εγκυκλιο ερχεται σε αμεση αντιθεση με το άρθρο 56 Ν. 5149/2024.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΠΟΑΣΥ ΚΑΙ ΠΟΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ Ο ΘΙΓΜΕΝΟΣ ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ.

Από τα ανωτέρω λογίζεται ότι οι συνυπηρετήσεις θα πρέπει να είναι υποχρεωτικές και δεν θα μπορούν να είναι οι οικογένειες των αστυνομικών, έρμαιο στις ορέξεις και την διάθεση του κάθε δημάρχου, προϊσταμένου ΥΠΕ κτλ. Οι οικογένειες των αστυνομικών βρίσκονται σε κρίση, με τα παιδιά να μην έχουν μαζί τους δυο τους γονείς και να διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία της οικογένειας.



ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ

ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ




























Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Θα πρέπει να αλλάξει ο νόμος άμεσα....οι συνυπηρετησεις είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ