Το έγγραφο της ΠΟΕΣ:
ΘΕΜΑ: Ενοποίηση Μετοχικών Ταμείων και Ειδικών Λογαριασμών
ΣΧΕΤ. : α. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 340/2023 έγγραφό μας
β. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 849/2023 έγγραφό μας
γ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1530/2023 έγγραφό μας
δ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 393/2024 έγγραφό μας
ε. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 538/2024 έγγραφό μας
στ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 103/2025 έγγραφό μας
ζ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 116/2025 έγγραφό μας
η. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 172/2025 έγγραφό μας
Κύριε Υπουργέ.
Εδώ και περίπου ενάμιση έτος και δίχως ακόμα να έχει αποκαλυφθεί η ύπαρξη των Οδικών Χαρτών με το ολέθριο περιεχόμενό τους, η Ομοσπονδία μας έχει προβεί σε σειρά από πολύ σοβαρούς σχολιασμούς σχετικά με τις επιδιωκόμενες αλλαγές, για τις οποίες έχουμε αναφέρει κατ’ επανάληψη ότι βρίσκονται υπό πλήρη εξέλιξη, δίχως να λαμβάνεται υπόψιν το παραμικρό. Πλέον, όμως, η υπόθεση λαμβάνει άλλες, πολύ σοβαρότερες διαστάσεις.
Το τελευταίο διάστημα προέκυψε μια πολύ ενδιαφέρουσα αλληλουχία εξελίξεων πολύ υψηλού ενδιαφέροντος που δείχνει να συνδέεται με την ειδησεογραφία πολλών μηνών πριν:Την 14/2/24 δημοσιεύθηκε άρθρο με τίτλο «Μόνο 11 χώρες του ΝΑΤΟ δαπανούν 2% του ΑΕΠ για άμυνα» (Καθημερινή), στο οποίο αναφέρεται ότι οι περισσότερες χώρες της ΕΕ (μέλη του ΝΑΤΟ) δαπανούν 2% από το ετήσιο ΑΕΠ για την Άμυνα, πλην τριών που έχουν υψηλότερο, μία εκ των οποίων και η χώρα μας με 3,01%.
Κατά τη συμμετοχή σας στο GLOBSEC Forum 2024 την 31/8/24 στην Πράγα, δηλώσατε μεταξύ άλλων: «Όμως, αν μου επιτρέπετε να πω κάτι πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, η Ευρωπαϊκή Ένωση φάσκει και αντιφάσκει ως προς αυτό. Γιατί το λέω αυτό; Η Ευρωπαϊκή Ένωση υπολογίζει την αμυντική δυνατότητα βάσει χρέους και ελλείμματος. Αφού λέμε ότι πρέπει να καταβάλουμε τεράστια προσπάθεια για να καλύψουμε την απόσταση και ότι δεν έχουμε χρόνο, αυτό δεν μπορεί να ισχύει. Θέλω να πω, πασχίζω καθημερινά, μα καθημερινά, με τις δημοσιονομικές αναγκαιότητες του Υπουργείου μου, προσπαθώντας να μεταμορφώσω τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε αυτό που ονομάζουμε Ατζέντα 2030, στο επίπεδο του 21ου αιώνα. Ακριβώς επειδή έχω να αντιμετωπίσω αυτές τις δυσκολίες. Και έχω και την Ευρωπαϊκή Ένωση στην πλάτη μου – εξαιτίας των ελλειμμάτων και του χρέους – και δεν μπορώ να κάνω το ένα, δεν μπορώ να κάνω το άλλο, πρέπει να επαναπρογραμματίζω για μετά από 10-15 χρόνια. Οπότε, θέλω να πω, εντάξει, θα αποκτήσουμε Επίτροπο Άμυνας, τέλεια, ωραία. Τι θα κάνει ο Επίτροπος Άμυνας, αν εγώ δεν μπορώ να υπογράψω μια επιταγή; Γι’ αυτό, παρακαλώ, ας αλλάξουν οι δημοσιονομικοί κανόνες όσον αφορά την Άμυνα. Αυτό θα ήταν το κυριότερο πράγμα που θα έπρεπε να κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο μέλλον.»
Την 5/12/24 σε απενημέρωση στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΘΑ σχετικά με τη συμμετοχή σας στο “2024 IDU Forum” δηλώσατε ότι «Όλοι συνηγορούμε στο ότι πρέπει να αυξήσουμε τις αμυντικές δαπάνες μας. Στην Ελλάδα δαπανούμε περισσότερο από 3%, ίσως και περισσότερο από 3,5% από τον εθνικό μας αμυντικό προϋπολογισμό. Γιατί το κάνουμε αυτό; Όχι μόνο επειδή είμαστε καλός σύμμαχος του ΝΑΤΟ, αλλά επειδή αντιμετωπίζουμε και μία απειλή από τους γείτονές μας, την Τουρκία.»
Την 13/2/25 διαβάσαμε σε σειρά από άρθρα ότι οι ΗΠΑ ζήτησαν την αύξηση των αμυντικών δαπανών κάθε χώρας από 2% σε 5% (ενδεικτικά, «ΝΑΤΟ: Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 5% του ΑΕΠ, ζήτησε ο Χέγκσεθ», Καθημερινή).
Την 26/2/25 δημοσιεύθηκε σε πλήθος ΜΜΕ δήλωση της Γερμανίδας ΥΠΕΞ, σύμφωνα με την οποίαν «“Θα ήταν ένα σημαντικό βήμα να χαλαρώναμε το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης της ΕΕ ώστε τα κράτη μέλη να μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνουν τις εθνικές αμυντικές δαπάνες τους”, δήλωσε η Μπέρμποκ προσθέτοντας ωστόσο ότι μόνο αυτό δεν θα ήταν αρκετό για όλες τις χώρες.
“Γι' αυτό χρειαζόμαστε ένα ταμείο για την ευρωπαϊκή άμυνα που να μπορεί να αντεπεξέλθει στην πρόκληση”, πρόσθεσε στη δήλωσή της.» («Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρωπαϊκό ταμείο για την άμυνα, λέει η γερμανίδα ΥΠΕΞ Μπέρμποκ», ΑΠΕ-ΜΠΕ).
Την 6/3/25 σε άρθρο στον Οικονομικό Ταχυδρόμο («Πολεμικά ομόλογα: Η ΕΕ βγαίνει στις αγορές για 150 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της άμυνάς της») διαβάζουμε ότι «Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να αξιοποιήσει τις αγορές εκδίδοντας “πολεμικά ομόλογα” προκειμένου να αντλήσει έως και 150 δισεκατομμύρια ευρώ με στόχο να βοηθήσει στη χρηματοδότηση των στρατιωτικών δαπανών του μπλοκ.»
Σε άρθρο της 8/3/25 στην εφημερίδα Καθημερινή, διαβάζουμε ότι «Η κινητοποίηση 800 δισεκατομμυρίων (150 από δάνεια και 650 από την εφαρμογή της ρήτρας διαφυγής) προσφέρει κίνητρο στα κράτη-μέλη να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα της βιομηχανικής παραγωγής.». Το άρθρο αυτό αποκαλύπτει έναν όρο που, τουλάχιστον στους μη εξοικειωμένους αναγνώστες, είναι νέος, τον οποίον θα σχολιάσουμε παρακάτω: «ρήτρα διαφυγής».
Την 11/3/25 διαβάσαμε σειρά από άρθρα ότι η χώρα μας αιτήθηκε την «Εξαίρεση αμυντικών δαπανών από το έλλειμμα - Τι προσδοκά η Αθήνα» (Capital).
Την ίδια ημέρα, στην ιστοσελίδα militaire ο τέως Ευρωβουλευτής, κ.Νότης Μαριάς, αποκάλυψε ότι «στο σημείο 5 της πρότασης της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αναφέρεται ότι οι Ευρωπαίοι θα βάλουν χέρι στα τρισεκατομμύρια αποθεματικών ασφαλιστικών ταμείων όλων των χωρών, ενώ ως δεύτερη πηγή χρηματοδότησης θεωρούνται οι τραπεζικές καταθέσεις των Ευρωπαίων». Ιδίως για τη χώρα μας, να υπενθυμίσουμε ότι ήδη από την εποχή της οικονομική κρίση και την υποτιθέμενη «διάσωση» των τραπεζών, οι καταθέτες έχουν «αναβαθμιστεί» σε μέτοχοι για την αντιμετώπιση τυχόν μελλοντικών προβλημάτων.
Τι προκύπτει από τα παραπάνω; Ανεξάρτητα από το αν οι αμερικανικές πιέσεις για αύξηση των δαπανών τελικώς να κυμανθούν στο 4% (ήτοι όχι 5%) όπως αναφέρουν αρκετά ρεπορτάζ, θα επιφέρουν μια ανάγκη για αύξηση του συνολικού κόστους της τάξης των 800 δις. ευρώ για όλες στις ευρωπαϊκές χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ. Από το σύνολο των επισήμων δηλώσεων, καθ’ όλο το διάστημα, όπου είναι κατανοητό και από τις δικές σας τοποθετήσεις ότι το πρόβλημα ήταν ορατό και εξαιρετικά πιθανό πολλούς μήνες πριν, καθίσταται σαφές ότι τα χρήματα αυτά δεν υπάρχουν και θα πρέπει να βρεθούν, υποχρεωτικά και σύντομα.
Ανατρέχοντας στη ρήτρα διαφυγής διαπιστώνουμε άναυδοι ότι αφορά όρο που σχετίζεται με τις «Κοινές αρχές για τους εθνικούς δημοσιονομικούς διορθωτικούς μηχανισμούς»(https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52012DC0342). Σύμφωνα με την εν λόγω ανακοίνωση, «ο καθορισμός πιθανών ρητρών διαφυγής πρέπει να γίνεται με γνώμονα την έννοια των «εξαιρετικών περιστάσεων», όπως αυτή έχει συμφωνηθεί στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Η έννοια αυτή αναφέρεται σε περίπτωση ασυνήθιστου γεγονότος που εκφεύγει από τον έλεγχο του οικείου κράτους μέλους και το οποίο έχει σημαντική επίπτωση στη δημοσιονομική κατάσταση της γενικής κυβέρνησης, ή σε περιόδους σοβαρής οικονομικής κάμψης, όπως ορίζεται στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, μεταξύ άλλων και στο επίπεδο της ζώνης του ευρώ. Η αναστολή του διορθωτικού μηχανισμού σε περίπτωση εφαρμογής ρήτρας διαφυγής θα είναι προσωρινή. Ο διορθωτικός μηχανισμός πρέπει να προβλέπει έναν ελάχιστο ρυθμό διαρθρωτικής προσαρμογής μετά την έξοδο από τη ρήτρα διαφυγής, με τη σχετική απαίτηση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης να αποτελεί το κατώτατο όριο. Κατά την έξοδο από τη ρήτρα διαφυγής, την κράτη μέλη πρέπει να υιοθετήσουν ένα διορθωτικό σχέδιο που θα είναι δεσμευτικό για τους προϋπολογισμούς που καλύπτονται από την περίοδο της διόρθωσης.».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να μνημονεύσουμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που είχε δημοσιευθεί στον Οικονομικό Ταχυδρόμο την 8/3/25 («Η ευρωπαϊκή άμυνα και η μεγάλη ευρωπαϊκή ασθένεια»), όπου μεταξύ άλλων και ως προς τα προβλήματα της Άμυνας σχολίαζε ότι «Στο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων, πολύ σωστά, ο Μάριο Ντράγκι αναρωτιέται πόσο μπορεί ακόμα να αντέξει το γενναιόδωρο ευρωπαϊκό κοινωνικό κράτος, με δεδομένη επίσης τη δημογραφική κάμψη στην Ευρώπη; Παρατηρεί έτσι, ότι χωρίς έκρηξη καινοτόμου επιχειρηματικότητας και δημιουργίας αξίας, η σημερινή Ε.Ε., θα μπορούσε να υποκύψει σε μια οδυνηρή συλλογική ασθένεια.»
Άραγε πως ερμηνεύονται τα παραπάνω και, κυρίως, γιατί πρέπει να ενδιαφέρουν τις Ελληνίδες και τους Έλληνες στρατιωτικούς; Εκ των υστέρων διαφαίνεται ότι η αμερικανική απαίτηση για υπερδιπλασιασμό των αμυντικών δαπανών ήταν πολιτικά (και εγκαίρως) αναμενόμενη, αλλά όχι εύκολα αντιμετωπίσιμη. Ως εκ τούτου, εδώ και μήνες επιχειρείται να βρεθεί τρόπος εύρεσης κονδυλίων. Εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι η προσπάθεια αυτή απέτυχε οικτρά, και εξηγούμε:Από τα 800 δισ. ευρώ είναι ξεκάθαρο ότι τα 150 θα προκύψουν από δάνεια μέσω ομολόγων.
Τα 650 δισ. ευρώ θα προκύψουν από εσωτερικές ανακατανομές κονδυλίων και ελαστικοποιήσεις, για τις οποίες, όμως, τα κράτη μέλη που βρίσκονται υπό εποπτεία θα πρέπει να βρουν αντίμετρα ώστε να μην προκύψει δημοσιονομικός εκτροχιασμός.
Ταυτόχρονα, πιθανώς υπό τον διπλό κίνδυνο της «ουδετεροποίησης» των ΗΠΑ που πιθανώς να σημάνει εκχώρηση αυξημένων δικαιωμάτων στη γείτονα χώρα ως η ίδια ήδη επιδιώκει, προκρίνεται η «λύση» που παρουσιάστηκε ως δήθεν πολιτικός θρίαμβος, δηλαδή η εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από το έλλειμμα, ενέργεια που προφανώς δεν θα αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά όλες, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής πολιτικής που προορίζεται για την αντιμετώπιση ενός, επίσης κοινού, προβλήματος.
Την ίδια στιγμή έχουν θεσπιστεί ολοένα περισσότερες αλλαγές προς το «δωρεάν» και το «ανέξοδο». Υπενθυμίζουμε: το ΕΛΚΑΚ θα έχει ως άμισθους υπαλλήλους τους σπουδαστές των ΑΣΕΙ με το δήθεν πρόσχημα της ακαδημαϊκής έρευνας. Τα προγράμματά του θα χρηματοδοτούνται υποχρεωτικά από πόρους των ΕΔ, στους οποίους θα συμπεριλαμβάνονται και τα έσοδα των ΜΤ.
Το ΝΙΜΤΣ ήδη έχει τεθεί σε πορεία να καταναλώσει το αποθεματικό του το συντομότερο δυνατόν, ενώ όπως έχει ήδη προκύψει από σειρά άρθρων, έχουν εντοπιστεί πολύ σοβαρές παρατυπίες με οικονομικό αντίκτυπο στο 401 ΓΣΝΑ, τα οποία επιχειρείται να χρησιμοποιηθούν ως «γενικό πρόβλημα» για όλα, όταν την ίδια στιγμή στο σύνολό τους στραγγαλίζονται οικονομικά (πχ «κούρεμα» χρεών ΕΟΠΥΥ κατά 10% κλπ). Ήδη γίνεται λόγος για περιπτώσεις λειτουργιών, σχεδόν, υπό καθεστώς ιδιωτικής υγείας.
Ταυτόχρονα, με το νομοσχέδιο για τα στρατιωτικά νοσοκομεία και την περίθαλψη που τεχνηέντως διέρρευσε προ εβδομάδων και είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι έχει ήδη «βελτιωθεί» και αναμένει την «σωστή στιγμή» να κατατεθεί επίσημα (προσεχώς), τα στρατιωτικά νοσοκομεία εξωθηθούν στην εξεύρεση ιδίων πόρων, ένας εκ των οποίων θα είναι και η εξυπηρέτηση των ιδιωτικώς ασφαλισμένων, γεγονός που θα εξοβελίσει τους δικαιούχους ως «οικονομικά βάρη» προς την ιδιωτική Υγεία.
Την ίδια στιγμή, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής ο περσινός συσχετισμός που κάνατε ανάμεσα στην Ατζέντα 2030 και την «αλλαγή δημοσιονομικών κανόνων» ώστε να διευκολυνθεί ο προγραμματισμός σας. Σε αυτό το σημείο υπεισέρχεται ο εγχώριος κρίσιμος παράγοντας και για ποιον λόγο οι «σύγχρονες ΕΔ που επιχειρείτε να δημιουργήσετε» να ενδιαφέρουν την ΕΕ; Που και πως θα βρεθούν τα χρήματα της δικής μας υποχρεωτικής «συμμετοχής»;
Η απάντηση είναι απλή και την έχουμε τεκμηριώσει ουκ ολίγες φορές:Ήδη διαφαίνεται ότι η επιθετική χρήση των αποθεματικών των ασφαλιστικών οργανισμών αποτελεί ευρωπαϊκή λύση, με την οποίαν η χώρα μας είναι ήδη εναρμονισμένη. Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα αποκαλύψαμε ότι τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ αντιμετωπίζονται εσφαλμένα ως τέτοια.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα φιλέτα είναι συγκεκριμένα και πολλά: υφαρπαγή περιουσιακών στοιχείων των Ταμείων Διαχείρισης Περιουσίας ΕΔ, αποθεματικά και ταμειακά διαθέσιμα των ΜΤ, Στρατιωτικά Νοσοκομεία, άμεση και μεγάλη συρρίκνωση στο πλαίσιο της «εξοικονόμησης πόρων» και της μείωσης του λειτουργικού κόστους των ΕΔ.
Την ίδια στιγμή διαπιστώνουμε μια γενικότερη τάση υποχρεωτικής εξώθησης σε οτιδήποτε ιδιωτικό, προκειμένου να μειωθεί στο μέγιστο βαθμό το δημόσιο δημοσιονομικό αποτύπωμα και ιδίως στα «δαπανηρά» χαρτοφυλάκια: ιδιωτική Υγεία, ιδιωτική Παιδεία, ιδιωτική επικουρική ασφάλιση, «αξιοποίηση» δημόσιας περιουσίας κλπ.
Με δεδομένο ότι ξεκάθαρα βρισκόμαστε ενώπιον σοβαρής δημοσιονομικής κρίσης, εάν η χώρα μας τεθεί σε νέα διαδικασία αυξημένης δημοσιονομικής επιτήρησης (μνημόνιο) που, προφανώς θα επηρεάσει και τις τράπεζες, είναι ξεκάθαρο ότι θα υπάρξει «κούρεμα» καταθέσεων όπως ήδη αποκαλύφθηκε, στο πλαίσιο της λησμονηθείσας μετοχικής σχέσης που έχει θεσμοθετηθεί για όλους τους καταθέτες, ανεξαιρέτως. Εξυπακούεται ότι το μέτρο αφορά μόνο όσους έχουν τις καταθέσεις τους στις ελληνικές τράπεζες και ο νοών νοείτο. Με αυτόν τον τρόπο θα υλοποιηθεί και η έτερη ευρωπαϊκή «εξαγγελία» περί εξεύρεσης πόρων εκ των έσω.
Διά της υφαρπαγής των αποθεματικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο και της χαλάρωσης των δημοσιονομικών όρων στο πλαίσιο της ρήτρας διαφυγής, καθίσταται σαφές ότι θα δημιουργηθεί διπλό βάρος εις βάρος των εργαζομένων και ασφαλισμένων, οι οποίοι εκτός από την απώλεια των περιουσιακών τους στοιχείων θα κληθούν να καλύψουν τις δημοσιονομικές αποκλίσεις, σε μια εποχή που οι ίδιοι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί αποκαλύπτουν απαισιόδοξα ότι απαιτείται αυξανόμενη συρρίκνωση του εισοδήματος και της ποιότητας παροχής Υπηρεσιών.
Υπό αυτό το πρίσμα, ουδεμία έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι έχετε προβεί σε «Απόφαση Ανάθεσης για την Παροχή Λοιπών Υπηρεσιών (Εκπόνηση Συμπληρωματικής Αναλογιστικής Μελέτης) προς κάλυψη αναγκών ΥΠΕΘΑ» με το υπ’αριθμ. Φ.800/30440/Σ.4440/07 Μαρτίου 2025 (ΑΔΑ: 9ΨΓΓ6-8ΟΟ) στην εταιρεία «ΑΝΥΦΑΝΤΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΜΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με θέμα την «παροχή υπηρεσιών εκπόνησης συμπληρωματικής αναλογιστικής μελέτης στο πλαίσιο διασφάλισης της βιωσιμότητας και ανταποδοτικότητας των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤΣ-ΜΤΝ-ΜΤΑ) και των οικείων Ειδικών Κλάδων και Λογαριασμών Αλληλοβοηθείας (ΕΛΟΑΣ-ΕΛΟΑΝ-ΕΛΟΑΑ-ΕΚΟΕΜΣ-ΕΚΟΕΜΝ-ΕΚΟΕΜΑ)», δηλαδή για την ενοποίηση των Μετοχικών Ταμείων και των οικείων Ειδικών Λογαριασμών.
Το δε, χρονοδιάγραμμα των δεκαπέντε (15) ημερών που προβλέπεται για την παράδοση της μελέτης, προκειμένου να εκτιμήσει τη βιωσιμότητα όλων των Ειδικών Λογαριασμών και Κλάδων, καθώς και των ΜΤ, μετά των πολυετών παθογενειών αυτών, κρίνεται ιδιαίτερα λογικό αν και μικρό. Επί τούτου θα «διακινδυνεύσουμε» την πρόβλεψη ότι η εν λόγω αναλογιστική μελέτη πρόκειται απλώς να νομιμοποιήσει δια της αναπαραγωγής και δημοσιοποίησης την προ πολλού έτοιμη «απόρρητη» αναλογιστική μελέτη που έχουμε αποκαλύψει προ μηνών ότι κατέχει το ΥΠΕΘΑ προκειμένου να οργανώσει «εγκαίρως» τις ενέργειές του επί των ειλημμένων αποφάσεών του, οι οποίες όλο το διάστημα διαψεύδονταν.
Εξυπακούεται ότι, ως είθισται να συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις (και επί του οποίου θέματος προαναγγέλλουμε νέες, πολύ σοβαρές αποκαλύψεις), στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται. Τοιουτοτρόπως, ναι μεν ο όλος σχεδιασμός δείχνει να εξυπηρετεί τις ανάγκες τρίτων (δηλαδή των ευρωπαϊκών σχεδιασμών εις βάρος των συμφερόντων των εργαζομένων), ωστόσο είναι δεδομένο ότι δεν αναμένουμε να περάσει δίχως «εκδήλωση ενδιαφέροντος» και από «ημέτερα συμφέροντα» σε δημόσιο και ιδιωτικό επίπεδο και, μάλιστα, με τις «ευλογίες» της Πολιτείας. Ενδεικτικά θα υπενθυμίσουμε αυτό που ήδη έχουμε αποκαλύψει: αφού πρώτα η περιουσία του ΜΤΣ «κανιβαλιστεί» προς κάθε πιθανή κατεύθυνση, μόνο μετά (δηλαδή κατόπιν «προικοδότησης») θα εξεταστεί το ενδεχόμενο της αποχώρησης των αστυνομικών από αυτό). Εξάλλου, όπως διαπιστώσαμε και στις πρόσφατες διαδηλώσεις για τα Τέμπη, την Αστυνομία χρειάζεται η Πολιτεία, όχι τις ΕΔ.
Κατόπιν των ανωτέρω και με δεδομένο ότι ο σχεδιασμός σας δείχνει να αποδέχεται επιθετικά, πλήρως και de facto κάθε κακοδιαχείριση και μη συμμόρφωση του παρελθόντος, στις οποίες έχουμε κατ΄ επανάληψη αναφερθεί τεκμηριωμένα, ως επίσης είναι σαφές ότι δεν πρόκειται να ανατρέψετε τον σχεδιασμό σας για εξεύρεση πόρων στο πλαίσιο του αφηγήματος περί τη δημιουργία των ισχυρότερων ΕΔ που είχαμε ποτέ, εξαγγελία που πλέον δεν μπορεί να κρυφθεί ότι σχετίζεται άμεσα με τις ευρωπαϊκές εξελίξεις, υπενθυμίζουμε ότι:
α. Τα χρήματα των στρατιωτικών δεν προορίζονται για την κάλυψη οιασδήποτε πολιτικής ή οικονομικής ανεπάρκειας. Τα Μετοχικά Ταμεία έχουν «χτίσει» την όποια περιουσία τους πάνω στο αίμα των στελεχών τους και με τα δικά τους χρήματα. Η διάλυσή τους στο πλαίσιο οποιουδήποτε σχεδιασμού δεν θα γίνει αποδεκτή.
β. Η Ομοσπονδία θα κινηθεί κατά οιουδήποτε φυσικού προσώπου που θα ζημιώσει με τις πράξεις ή τις παραλείψεις του τα συμφέροντα των στρατιωτικών, τα οποία πρόκειται να υπερασπιστεί ως το τέλος, με κάθε νόμιμο τρόπο.
γ. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε κάθε θιγόμενο φορέα σε συστράτευση για χάραξη κοινής στρατηγικής και προετοιμασίας αντιμετώπισης ενεργειών. Η διάλυση των ΜΤ και η υφαρπαγή της περιουσίας τους βρίσκονται κυριολεκτικά προ των πυλών και δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο.
--
Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - Π.Ο.Ε.Σ.
Νόμιμα αναγνωρισμένη συνδικαλιστική Ομοσπονδία με την υπ΄ αριθμ. 4/2019 απόφαση του Ειρηνοδικείου Λαυρίου.
Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.poes.gr
0 Σχόλια